Mer drömmar

Drömmen jag hade i natt liknar en annan dröm som jag hade för nån månad sen eller nåt.
Inte att jag drömde om samma sak eller att jag var på samma ställe. Men situationen var liknande. Stämingen var samma. Pressande, nervös och orolig. Och den innehöll samma person.

Jag minns den inte riktigt och jag ska inte försöka mig på att förklara den eller försöka tyda den. För ja tror jag vet vad den handlar om.

Jag tror att drömmar återspeglar vårt undermedvetna väldigt mycket.
Jag har en vän som säger att när vi drömmer om en person så är de den personen som astralt kommer och hälsar på lite. Kanske att den personen vill säga något.
Jag vet inte. Mycket möjligt att är så också. Det finns ju garanterat olika sorters drömmar och man drömmer fler än en dröm per natt. Men de är sällan man kommer ihåg mer än en. Iallafall för mig. Jag minns ofta den senaste jag hade innan jag vaknade. Ibland kommer jag inte ihåg, men jag är ganska bra på att komma ihåg mina drömmar. Mycket för att jag vill komma ihåg dom.

För om de är så att det är olika personer som vill berätta något för en eller om det är ens undermedvetna som vill påpeka saker så kan de ju knappast skada att komma ihåg de.
Sen drömmer nog olika människor olika sorters drömmar.

Mina är oftast väldigt personliga och oftast vet jag varför jag drömmer om det. För jag kan utan problem relatera till mitt liv just då.
Sen ibland drömmer jag såklart om något helt främmande. Det är nog då man kanske ska försöka tyda genom symboler i drömmen. Och om man drömmer om en person, speciellt någon som man kanske inte känner eller som man inte träffar eller tänker på. Då kanske den personen kommer till en astralt. Eller så betyder de kanske att jag ska vara lite uppmärksam på den personen.
För ja ser en del av mina drömmar som varningar och de är ofta väldigt intensiva.

Men ibland kan de ju slå fel och jag kan misstolka de totalt.
När jag var runt 11år så drömde jag om min killkompis Calle. Vi var riktigt bra kompisar och han är en väldigt bra person. Men i min dröm var han elak och han jagade mig. Jag var riktigt rädd för honom och förvirrad, för vi var ju kompisar.
När jag träffade på honom i skolan dagen efter var jag väldigt nervös. Jag pratade knappt med honom på hela dagen och var nästan tvungen att undvika honom. Så skumt kändes det.
Han är fortfarande en bra person (vad jag vet, jag har inte så mycket kontakt med honom idag) Men om han går over to the darkside skulle jag inte bli förvånad..=)

Så mina drömmar påverkar mig väldigt mycket, ibland lite för mycket.
Men jag gillar det.
Speciellt om de är härliga drömmar. Då har jag inget problem med behålla drömmen och ta med den in i dagen, tvärtom. Det kan vara väldigt mysigt.

Dream on


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0