Flyttdrömmar

Nu har jag i 2 timmar kollat runt efter nytt boende.
Det började med att göra intresseanmälningar i en bostadsförmedling som jag är med i. Sen kollade jag efter lägenheter lite överallt och sen gick de över till stugor och mindre hus. Fy fan vad jag vill flytta.
Jag har både kollat på hus som man kan hyra och som man kan köpa. Ingen aning om jag skulle lyckas få ett lån på banken alls. Men man kan ju drömma lite.
För det skulle vara så mysigt att ha en liten stuga på en liten tomt. Minst en 2a. Men gärna med 3 rum. Ett vardagsrum, ett sovrum och ett rum som jag kan använda till lite vad som helst. Mörkerrum, gästrum, hobbyrum m.m. Det skulle vara helt jävla perfekt.
Speciellt om den skulle ligga någonstans i närheten av Lund. (ja, vafan? Ska man drömma, kan man ju drömma ordentligt.)
På så vis skulle jag kunna ha kvar mitt jobb och inte flytta alldeles för långt iväg från alla jag känner. Även om den tanken också är jävligt lockande. Kanske upp mot hässleholm, eller helsingborg. Där känner jag inte alldeles för många. Men då kommer jag vara tvungen att sluta på mitt nuvarande jobb. Skulle kanske kunna hitta ett annat jobb. Men det är inte det lättaste de heller.
Eller en liten stuga uppe i skogen i småland. bara helt off från verkligheten. Haha.. men risken är stor att jag skulle bli sån som odlade min egen mat och inte träffade några andra alls. Och i längden skulle de vara väldigt tråkigt.
Så jag får nog försöka hålla mig någorlunda i närheten av alla jag känner. Så de kan komma och hälsa på i min lilla stuga. Jag skulle inte ha problem med att skaffa ett hus heller. Det måste inte vara en minimal stuga. Men jag antar att en liten stuga är billigare än ett hus. Både att köpa och underhålla. I en liten stuga skulle det i stortsätt bara behövas en kamin som står centralt i huset för att värma upp de.

Jag ser framför mig hur allt skulle vara. Hur underbart de skulle va att äga en liten söt stuga. Som bara var min, som jag skulle kunna göra vad jag vill med. Jag skulle kunna måla väggarna i vilken färg jag vill och sen måla om dom i en annan. Plantera blommor i trädgården och ha ett litet grönsaksland och självklart massa jordgubbar och smultron. Jag vill inte ha en stor trädgård för ja gillar inte att klippa gräs. Men tillräckligt för att man ska kunna sitta ute och så.

Jag hittade en stuga som var så jävla söt. Som skulle varit helt perfekt (speciellt om den låg lite närmre jobb och vänner). 1,3 miljoner.. Men den är så söt så om jag skulle kunnat få tag i så mycket pengar så skulle jag inte tvekat. Egentligen vet jag inte om det är mycket eller lite för den här stugan som har 4rum. Men har man inte 1,3miljoner bara liggande så är de väldigt mycket pengar.



Den har även en liten damm med lite småfiskar i, golvvärme, ny renoverade rum. Det är vit inredning överallt, men de hade jag lätt kunnat ändra. Visst är den så söt att man nästan smäller av? Här skulle jag vilja bo. Här skulle jag älska att bo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0