Nu känns allting underbart

Jag älskar mitt jobb.
Speciellt denna tiden på året.
Jag ser både soluppgången och solnedgången och därimellan gör jag allt jag känner för.
Jag sitter i min egen bil. Lyssnar antingen på radion eller på min egen underbara musik och bara njuter. Och just nu älskar jag doften som morgon för med sig, alla blommor. Det kan vara lite kyligt, men avkopplande.

Men framför allt älskar det för att jag nästan helt kan sitta i mina egna tankar, när det behövs.
Jag renar mig själv på något vis. Det känns som om hela mitt system öppnar sig och jag kan rensa ut gamla saker som inte hör hemma där längre. Kanske känslor som misstolkats helt. Och efteråt får jag en känsla av frid, för allt är så tydligt. Det känns så självklart och enkelt. Jag får perspektiv på saker som jag kanske inte alltid ser så tydligt annars för att jag är för nära för stunden.
Jag kommer fram till saker, hittar lösningar på problem och bara älskar livet.
Jag står över småproblem och tvivel. Ser nästan ner på folk som inte kan känna de lugnet som jag känner.
Ingenting känns omöjligt eller svårt. Jag känner bara nyfikenhet på vad som ska hända i framtiden och hopp om att när jag dör så har jag hunnit stilla den nyfikenheten. För detta livet.

Så känner jag nu, och det är helt underbart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0