"Well baby I've been here before. I've seen this room and I've walked this floor"

När jag vaknade idag visste jag direkt vad jag skulle göra.
Jag kommer inte ihåg om jag tänkte på de igår innan jag somnade för efter jag lagt på så var jag så trött att jag bara blundade och somnade direkt.

Men när jag tillslut bestämt mig för att jag sovit tillräckligt många timmar då studsade jag upp ur sängen och försökte hitta några kläder. Startade upp datan, mest på vana och fortsatte klä på mig. Planen var att sticka in till Lund till den lilla affären vita örnen och köpa tarotkort. Tyckte att de skulle vara lie spännande.  Fick en liten beställning på msn också.
Sen körde jag in, men Vita örnen hade tydligen lagt ner och istället låg de ett sånt där växla-pengar ställe. Jag gick iallafall in och frågade om de visste ifall de lagt ner eller bara flyttat. Men de hade lagt ner.
Då ringde jag Malin, för om de fanns en sån affär någon annanstans så borde hon veta de. Hon och Mathias tipsade och Sök och Finn i Malmö. Så jag körde dit istället.
Parkerade lite olagligt och sprang in. Blev lite chockad över att det var så stort. Inte stort egentligen, men mycket större än Vita örnen. Gick iallafall och tittade runder lite innan jag hittade vad jag sökte. Hittade ganska fina tarotkort, på svenska dessutom. Sen köpte jag en sån där "spåkula", mest för att de är fina och den var på rea. En liten. Köpte pendel av bergskristall till mig och en annan tyngre, guldfärgad till han på msn.

Sen tittade jag på klockan och sprang bort till Shock också. Köpte örhängen. Stjärnor. Väldigt fina. Sen gick jag tillbaka till min bil, som inte hade fått parkeringsböter och körde tillbaka till Lund.
Stack upp till Mathias och Malin som bjöd mig på lite mat. Fick ett armband av Mathias och sen gjorde han ett när vi satt där som han gav mig. Grejen som han snöat in på just nu, nästa vecka är de väl något annat. Men jag tyckte att detta var ju en bättre hobby än de andra han haft genom åren.

Trots att det var så länge sen jag träffade honom (och malin) så kändes det precis som förr. Han förändras aldrig riktigt.
Han bodde ute vid min mamma när han var yngre och passade mig och min lillebror ibland. Sen började han hänga hos oss ganska ofta. Han lättade alltid upp stämingen och var alltid väldigt rolig. Då fattade jag ju att de fanns en orsak till det. Men när jag blev äldre så började jag typ fly till honom när jag ville komma hemifrån då och då. Och när han flyttade till Lund och träffade Malin så fortsatte jag att fly dit. I perioder var jag väldigt mycket inne i Lund och hos dom.
Även om jag visste att min mamma inte gillade att jag hängde så mycket där och att de kanske inte var de perfekta umgänget för mig så brydde jag mig inte. Det är så lätt att umgås med honom.
Han har alltid varit som en storebror för mig och jag minns att han ibland har presenterat mig som sin lillasyster för hans kompisar, som även de har följt min uppväxt och nästan ibland adopterat mig.  När Mathias och Malin var på Öland för några somrar sen så passade jag lägenheten. Då kom Morgan, en gammal kompis till Mathias som jag också träffade mycket förr förbi lite då och då för att titta till mig lite tror jag. Ringde och kollade om jag behövde något. Han bodde väldigt nära. Han kom och lämnade filmer och sånt.
Nu bor han tydligen i en liten stuga i Sätofta och har blviit pappa.

Det känns skönt att träffa Mathias, för han är alltid han. Det är avslappnat och lugnt.
Men med åren så har de blvit mindre och mindre, därför känns de så bra att allting är som vanligt när man kommer dit. Precis som om de var i förrgår som man sov där några nätter i veckan för att det var bekvämt när man hade praktisk på Åhlens eller när man övernattade där efter att man varit ute och festat. Eller bara ville komma bort ett tag.

Mmm.. mycket minnen.
Ikväll ska jag läsa ut min bok, men först titta lite på mina nya tarotkort. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0