Missförstånd

Fan vad jag är löjlig. Så har jag gått omkring och trott att han menade något helt annat. Men plötsligt slog det mig. Jag missförstod. Hans ord betydde inte alls de som jag trodde. De som fick mig att le lite extra. Ingen stor sak egentligen, men ändå..

Ibland är jag så jävla korkad.
Och jag verkar aldrig riktigt lära mig av det.

Det är otroligt hur man kan lura sig själv att tolka saker på de viset som man vill ha det. Otroligt, men fortfarande väldigt korkat.

Och fast att jag nu förstår så är de något i mig som önskar att jag på något vis skulle kunna få min första känsla tillbaka igen. Att jag skulle ha fel nu och rätt första gången. Att det inte skulle vara ett missförstånd, utan att mitt missförstånd skulle vara ett missförstånd.
Idiotiskt, jag vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0