Jag röstar Pirat!!

Nu var jag nyss och röstade.
Jag röstade pirat. Av den självklara anledningen.
Musik, film och annat ska vara fritt. Det är kultur och kultur ska vara gratis.
De kan tjäna ni sina pengar på konserter, bio visningar och annat runtomkring.
Sen så är det ju så att om man tycker att en artist är riktigt bra eller att en film är de så vill man ju ha den i original och då går man och köper den för att stödja artisten. Men nu är musiken så dyr så det gör att man i ren protest ger fan i de och laddar ner de istället. Men om musiken skulle bli billigare så skulle jag direkt gå och köpta lite skivor. Mycket för att visa att det är rätt.
Annars så gillar jag spotify. Men där kan jag inte ta med musiken till bilen och de är dåligt. Sen är de kass att all musik inte finns med där. Mycket gammal och lite udda artister finns inte. Och det är väldigt fel för då kan man bara lyssna på de som är mest populärt. De mainstreama. Och det är väldigt farligt. Att utbudet inte är oändligt.
Men det är många artister som inte vill vara med, som inte tyckte att de tjänade på de. Och de är ju deras rätt att välja, men det är irriterande. Så därför skulle jag aldrig betala extra för de. Men jag har de i mitt bredband så därför utnyttjar jag det. Men idén är god.

Jag tycker att musikindustrin och filmindustrin ska lära sig att utnyttja tekniken som finns idag istället för att motarbeta den.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ända tråkiga med pirat är att de inte tycker ngt i viktiga frågor..Som krig, diskriminering, valuta frågor, männskliga rättigheter och dyl. De är ju populära så de borde tycka ngt mer än i nedladdningfrågan,för vad händer när de får den punkten igenom?Bara en tanke men hellre det än ngt blått,men de har vi väll bådaalltid tyckt lika i:P//Stella

2009-06-10 @ 00:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0