Nu tog den slut

Jag läste nyss ut boken.
Jag har spart på den så länge nu. Läst några sidor och sen gjort något annat. Allt för att den ska hålla lite längre. För att den inte ska ta slut riktigt än.
Men nu är den slut.

Och jag gillade den. Den var skriven i romanform, som passar mig väldigt bra då jag har en förmåga att ta in berättelser och historier mycket bättre än bara fakta. Och jag har läst den för att minnas vad som står och då glömmer jag inte så lätt.

Det är som att se en väldigt intressant och spännande film på TV. Man är inne i filmen, lever sig med och är nästan där.
Kontrasten kan vara en tråkig film som man mest ser för att döda tid eller för att man ska slippa "tänka" på vad man ser. Det kan vara skönt ibland de med, men man minns sällan vad den handlade om.
Det är så läser jag böcker.

Har andra boken också. Men jag läste lite på den innan och även om den spinner vidare på ungefär samma saker så verkar det ändå inte riktigt vara samma. Ska läsa den med så klart men jag ska nog koncentrera mig lite på min skola nu när den börjat komma igång mer på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0