Jag är förälskad.

Och om jag varit några år yngre hade jag förmodligen snart varit djupt kär.
i vem?
Självklart i Edward i boken jag läser.
Han är vampyr med det vet inte Bella om än, även om hon börjar förstå lite smått nu. Lite småkorkat tycker jag som har sett många tecken redan. Men jag har ju den fördelen att jag har läst på baksidan av boken som är skriven om dom.
Det som är nytt med denna boken är att de kan gå i solen. De smälter in som människor, om man inte tittar tillräckligt nära. De är sofistikerade, smidiga och otroligt vackra såklart.
Jag lyssnar på den som ljudbok i bilen. Tur att jag har ett jobb där jag inte behöver anstränga mig för mycket. Men ändå så missade jag alla mina ändringar idag och fick köra runt efteråt och fixa till det. Ändå hade jag ett par tidningar för mycket kvar.

Edward har förmågan att charma omgivningen med sitt leende och förmodligen en del tankeverksamhet. Han kan även läsa tankar och höra folk som viskar på andra sidan rummet när det är fullt med pratande folk.
Sen så är det tydligen omöjligt att ljuga för honom när man tittar in i hans underbart vackra ögon som byter färg lite från dag till dag. Jag vet att det har att göra med om han har druckit blod nyligen eller inte men det har inte Bella förstår än.
Det bästa är att jag bara är i början av första boken och att det finns minst tre till i samma serie.
Tyvärr är Bella i boken 17 år, även om hon agerar äldre.
Men jag försöker gå tillbaka några år för att få den rätta känslan i boken.
Det är det jag menar, hade jag varit 17 och inte läst de andra vampyrböckerna där vampyrena är i vuxen ålder så hade jag varit väldigt kär nu och inte "bara" förälskad.

Boken heter såklart Om jag kunde drömma och är skriven av Stephenie Meyer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0