Victoria Francés

Jag har hittat en ny besatthet.
För länge sen kom jag in på en sida med otroligt fina bilder på vampyrer. Sparade de på datorn.
Sen idag letade jag efter bilder lite som inspiration när jag skulle fixa Niclas blogg och kom in på ännu en sida där bilderna fanns. De fanns som tarotkort, de va så de började idag..
Så nu planerar jag att köpa en tavla, eller flagga, eller tarotkort, eller sängkläder med hennes fina bilder på.


 
     


 


De är mina favorit bilder.. än så länge.


Victoria Francés (October 25, 1982) is a Spanish illustrator, born in Valencia. She is a graduate of the Facultad de Bellas Artes de San Carlos at the Universidad Politécnica de Valencia, Spain.

Her work is very goth-inspired: ghostly women in long dresses are perhaps the most common characters found in her art. Unsurprisingly, she cites her influences as Edgar Allan Poe, Anne Rice and H. P. Lovecraft. She also claims to have been influenced by the art of Luis Royo and Brom.


Japp, självklart är hennes bilder lite inspirerade av Anne Rice böckerna, ifall någon var osäker..=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0