Jag ska göra tvålar

Johans ena sambo (hehe) jobbar på panduro och får 50% rabatt!
Och direkt när jag fick veta de frågade jag om han kunde köpa lite saker till mig. Och de kunde han ju så klart. Så idag har jag tittat lite i panduros katalog och jag fastnade för en ny sak. Tvålar. Att göra sin egen tvål. Låter inte det helt underbart och helt rätt?
Dessutom verkar de vara väldigt lätt. Man kan ju göra de komplicerat och göra allt från grunden. Men jag tror att jag ska börja med att köpa färdig tvålmassa som jag bara tillsätter doft och färg till. Sen kan man ju ha lite andra saker i själva tvålen. Det finns oändligt med saker man kan ha i sin tvål. Och sen kan man göra de i vilken form man vill.
Jag vet att jag har gjort egen tvål med mamma när jag var liten någongång. Då tyckte jag inte att det var någon hit, men nu är jag jävligt taggad.
Det finns massa tips på nätet överallt men jag har nog redan rätt klart för mig vad jag vill testa att göra först.
På panduro kan man dessutom köpa hela kitt. Formar, färger, dofter. Allt i ett. Eller så kan man köpa de för sig och helt själv välja vad man vill ha.

Jag ska göra tvålar som doftar citron och ha blad av citronmeliss i. Sen måste jag så klart göra lila tvålar också. Jag har lite svårt för lavendeldoft, som borde vara de självklara valet. Men jag får hitta någon annan doft som också passar. Viol t.ex. Viol står för hemlig kärlek. Kärlek som inte kan visas öppet. (står de iallafall i min bok) Så viol blir de. Dessutom doftar de ju underbart.

Jag tycker att detta med att göra sin egen tvål passar helt utmärkt in i min nya inriktning i livet. Jag kan använda mig av de jag läser om i tvålgörandet. Använda färger och dofter som passar de jag vill uppnå.
Dessutom kan man experimentera hur mycket som helst.

Och det är nästa som att baka. Man kan dekorera hur mycket som helst. Helt perfekt nu när jag slutat att baka.
Ja, detta är helt rätt.
Nu ska jag bara se till att bestämma mig för vad jag ska börja med och sen beställa de genom Dan och sen få det. Hoppas att det går snabbt så att jag kan börja redan nästa helg när jag är ledig. Men helst så fort som möjligt. Helst i morgon. Hehe.. men så snabbt går de inte. Jag får passa på att samla inspiration så länge.

 

CUPCAKE TVÅLAR:



Haha.. Jag är nog ändå lite bohem iallafall..=)


Kommentarer
Postat av: Stella

Låter som en toppen sysselsättning!Men är du säker på att det inte rä en undanflykt för att göra tvålar som i Fight Club=)

2009-09-25 @ 23:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0