Organiserat

Jag har nyss röjt i min hylla och omorganiserat en del.
Lagt ner alla DVD filmer i lila förvaringslådor och flyttat runt en del så jag fick en plats till alla rökelser, ljus, oljor och sånt. Dessutom spikade jag upp ett par spikar i hyllan på gaveln där jag hänge lavendel och lite citronmeliss för att torka. Så allt de där har nu fått sin egna lilla hörna i hyllan. Innan hade jag rökelserna i fönstret, men de blir mycket bättre så här.
Omorganiserade bland böckerna också så jag fick plats med alla New Age böcker och liknande. Innan låg de lite här och var i lägenheten. Men nu har de också sin egen plats i hyllan.
Nästa steg är att slänga alla torkade rosor som är överst på hyllan och hitta något annat att ha där. Vet egentligen inte varför jag har spart alla jävla rosor genom tiderna. Av nostalgi tror jag. Men jag känner de inte längre.
Dessutom är de kanske dax att slänga ut de gamla och börja om. Börja samla på rosor från nya älskare och vänner. Hittade en låda för ett tag sedan med lite gamla kärleksbrev och kort som jag fått. Som jag även de spart av någon nostalgisk anledning. Men jag tittade bara på de någon sekund innan jag slängde hela lådan med allt innehåll i sopan. Borde kanske tagit rosorna samtidigt. Men bättre sent än aldrig. Dessutom är blommor vackrast när de lever.

Jag fick iallafall lös en liten hylla som jag hade i hyllan. Som jag tänkt att ha i köket istället. För jag får ju inte plats i alla skåp där. Har alldeles för mycket köksredskap och annat som jag tycker passar i köket.

Sen är de runt soffan och speciellt soffbordet som ska röjas. För nu ligger ju där massa saker som var i hyllan innan som inte har någon plats. Och om jag inte hittar en plats till de så får jag ju slänga de.
Måste försöka hitta min nya sten också. Den är nog under soffan eller i soffan. För jag har bara haft den där. Och nu saknar jag den.

Har tvättat som en idiot idag också. Sen är de bara de otroligt tråkiga jobbet kvar att lägga in allt i garderoben. Jag brukar hoppa över de och istället gräva i den nytvättade tvätten tills jag hittar de jag letar efter. Och då ligger de nytvättade kläderna på golvet och då måste de snart tvättas igen. Ond cirkel. Men nu ska jag bli mer ordentlig.

Nu ska jag käka. Jag har gjort thaimat. Kyckling med röd curry och massa chilli. gott gott..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0