Veckan som varit

Förra helgen var en av de bästa på länge.
Den innehöll allt. Slappande och lite pyssel på fredagen, fest med väldigt trevligt folk på lördagen och mycket filmtittande på söndagen. Dessutom innehöll den underbara nattliga samtal.

I veckan som varit har jag inte gjort mycket alls.
Jag håller på att få in infektion i kroppen. Jag känner de och jag har haft de förut och vet hur de började då. Men jag ska inte låta den bryta ut denna gången. Det har jag varken tid eller lust med.
Därför har jag mest försökt vara stilla denna veckan.

Åkte in till Eslöv och träffade Therese i onsdagskväll. Vi käkade kinamat och snackade. Stillsamt även de. Therese är bra.

Jag skulle velat göra massa tvålar denna veckan. Men allt är på paus. Har knappt pallat göra mat. Men jag har jobbat varje natt. Borde kanske egentligen sjukskrivit mig och verkligen sett till att bli av med min infektion. Men jag vill försöka bli av med den och jobba samtidigt. Det funkar än så länge iallafall. Om det inte blir värre. Blir de inte bättre nu under helgen så kommer jag sjukanmäla mig nästa vecka och då måste jag kanske gå till läkaren också. Men det känns så jävla onödigt. Jag vet vad som är fel på mig och de kommer skriva ut penicillin som de gjorde förra gången och sen be mig komma tillbaka efter 2 veckor. Och så har de kostat mig nästan 700:- direkt.
Därför försöker jag göra mig frisk själv.
Och jag har faktiskt kvar penicillin sen förra gången. Jag fick för mycket och jag missade att ta de ibland så jag har ca 1 burk kvar.  och jag VET att så får man inte göra. Man får inte spara medicin och man får absolut inte använda de till att leka doktor och kurera sig själv. Men jag kommer göra så ändå denna gången. Faktiskt. Och som sagt, blir de inte bättre efter helgen får ja sjuka mig och göra allt på rätt sätt.
Men jag tror att det är påväg att gå över. Det känns så. Och det är ändå det bästa. Att kurera mig själv och slippa sjuka sig från min nya runda som jag ganska nyss börjat på och trivs på.
Men vi får se..

Nu ska jag iallafall sova.


Kommentarer
Postat av: Rosida

Vilken fin blogg! :) ♥

2009-10-12 @ 18:54:02
URL: http://beyondthesurface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0