Jag kan inte sluta prata om den..!

Härom kvällen precis innan jag skulle jobba såg ja den där filmen Paranormal Activity. Hade hört att den skulle vara läskig, men skräckfilmsfreak som jag är så är de få filmer som imponerar på mig.
Men denna var fan skit läskig.
Jag hade släckt ner överallt för att få den rätta stämningen, något jag direkt ångrade en timme in i filmen.
Den är filmad med en handkamera som de bär runt på och som de sätter upp på ett stativ över natten. Så det är väldigt mycket Blair Witch känsla över den. Egentligen är de en riktig B-film med kassa skådisar och en budget på 75000:-. Men skådisarna ska inte spela så de funkar ändå. Att det är dokumentär känsla över hela filmen gör iallafall för mig att de blir mycket läskigare.
De vill i filmen att de ska verka som om de är en sann historia, precis som blair witch. Men de är de inte (vilket är jävligt skönt att veta för mig). Men enligt regissören så är den inspirerad av sanna händelser.

Detta är den första filmen på hur många år som helst (förmodligen sen blair witch) som verkligen skrämmer mig på riktigt. Och inte bara undertiden jag tittade. Utan sen efteråt och nästan lite fortfarande.

Det finns en scen speciellt. När "något" tar tag i hennes fot när hon ligger och sover, drar ner henne på golvet och sen börjar dra ut henne i korridoren. Hon vaknar och skiriker på sin pojkvän som kommer och lyckas dra tillbaka henne. Men den scenen är så jävla läskig. Speciellt eftersom jag aldrig sover med foten utanför sängen. Haha..
Sen är de en gång som hon vaknar, ställer sig brevid sängen och bara står och stirrar på sin pojkvän som fortfarande ligger och sover. Och så ser man klockan som rinnner iväg och hon står så flera timmar innan hon tillslut börjar gå ner för trappan. De där jävla stirrandet. Jag pallar inte med de.

Jag har bara sett den en gång, men känner nästan att ja måste se den en gång till.

Sen var jag och handlade för någon dag sen och paret bakom mig i kassan började prata om den. Jag vände mig om, stirrade på dom och sa sen "Den är skit läskig" och sen gick jag ut ur affären.

Jag måste verkligen rekomendera denna filmen till alla!! Speciellt om man som jag inte är så jävla lättskrämd. För jag vill att folk ska veta att den är mycket läskigare än vanliga "skräckfilmer". För då verkar jag inte vara en sån mes som jag verkligen kände mig som. Haha.. Jag ska försöka få min kompis Therese att titta på den tillsammans med mig en gång. För de var hon som tvingades prata med mig i telefon hela vägen i bilen till jobbet den natten. Och sen ska jag tvinga alla andra som jag känner att också se på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0