I will be well tomorrow

Fredagen den 13 har passerat och hela dagen har jag legat hemma under mitt täcke och varit sjuk. Bara ätit soppa och kollat ikapp på massa serier. Jag har ont i halsen när jag sväljer, så jag gissar på halsfluss. Har varit förkyld en del också. Och som alla vet som känner mig är jag knappast känd för att ha för mycket kläder på mig när jag går ut. Men om de är något jag brukar ha på mig så är de min palestinasjal. Lite komiskt, tycker jag.
Jag blir väldigt sällan sjuk så när jag väl blir de är de rätt ok.
Haha.. lite dålig tajming bara. Jag propagerade för mamma härom dagen att jag aldrig blir sjuk och att jag inte har någon lust att ta något jävla svininfluensa vaccin. Och så blir jag sjuk ett par dagar senare. =)
Sen har jag massa att göra med flytten också.  Men jag hoppas att det räcker med att vara sjuk en dag.

Just de, den nya lägenheten.
Jag var inne och skrev kontrakt i torsdags. Sen åkte jag förbi mitt nya område, kollade in var min parkeringsplats var. Långt som fan ifrån tycker jag, men jag får hoppas på att jag slipper bli nerslagen på väg till bilen mitt i natten när jag ska till jobbet. Sen gick jag in på närmsta ican och handlade lite. Den var rätt stor för att vara en sån där liten Ica.
Men jag tror att de har mycket problem med snatteri för en medelåldersman i personalen övervakade varje steg jag tog mellan mjölken och tvättmedlet. Och när jag mötte hans blick och log så log han knappast tillbaka och sa hej. Han bara fortsatte stirra på mig.
Jag kommer handla där lite då och då, för affären ligger närmre min port än vad min bil står. Men jag kommer nog försöka undvika de. De var knappast billigt och de finns andra större affärer en liten bit bort. Hela burlövs center för fan!!! Men ibland när man bara behöver mjölk och dasspapper, då kan jag knalla ner där.

Leo ringde min hyresvärd idag och sa att han ville ta över kontraktet. Och de verkar inte vara några problem. De sa att de bara skulle kolla att han inte hade några betalningsanmärkningar och sen skulle de skicka kontraktet. Så fort som jag skickat in min uppsägning vill säga. Och den är postad och på väg till dom.
Så det verkar som om de verkligen kommer att hända. Väldigt snart dessutom.

Det är fruktansvärt spännande. Och det ska bli så jävla skönt att komma ifrån Hörby. Och att verkligen få en anledning till att gå igenom alla mina saker som jag äger och slänga allt jag inte vill ha eller behöver. Det ska bli skönt.

Nu ska jag borsta igenom mitt blöta hår (har nyss duschat) och lägga mig ner för att titta på senaste avsnittet av Oskyldigt dömd. Nyrakade ben är något av de skönaste jag vet.
I morgon har jag bestämt mig för att vara frisk igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0