Farsdag

Idag är de farsdag och jag ska ut till min pappa en stund och käka lite kinamat och umgås lite med honom. Jag har köpt en smart liten sak till honom som jag hoppas att han får nytta av på sin resa. 
Sen köpte jag en annan sak också, lite på impuls när jag satt där och klicka de på datorn.
Det är en sorts rislykta. Humm.. jag vet inte vad de heter. Men i Thailand skickar de upp sånna på nyår. Det är som en liten luftballong. Och innuti skriver de en önskan. Något de vill ska hända de året, precis som vi ger nyårslöften. Sen skickar de upp den i luften och då stiger den. (Det är ett litet vaxljus innuti som gör att den stiger av värmen)
Och pappa ska ju till thailand så jag tyckte att det passade lite.
Men nu ska jag in i duschen så ja kommer iväg någongång. =)

Idag fyller föresten Tina, Jocke och Tobbe år. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0