Nu har jag varit och kollat..=)

Nu har jag varit och tittat på den. Den var stor. Jag visste att den skulle vara de, men den kändes väldigt stor. Och ordentlig. Stort kök med massa skåp för förvaring, stort vardagsrum och inglasad balkong som var som ett litet uterum. Sen ett sovrum. Och en klädkammare som man kan gå in i. Där kan jag ha mitt mörkrum, tänkte jag direkt. Medans mamma tänkte på att det var massa förvaring till kläder. Men det fanns  garderober i hallen som jag har nu med + plats för byrå i sovrummet och lite sånt. Och så mycket kläder har jag inte. Dessutom vill jag ha ett mörkerrum. Och en liten garderob skulle vara helt perfekt. Då kan de vara uppe alltid. Dessutom skulle alla mina andra pysselsaker också fått plats där. Så de skulle bli ett hobby/förvaringsrum.
Det är lite större än vad jag känner att jag MÅSTE ha. Och den kostar väl lite mer än vad jag vill lägga. Men den är nog inte dyrare än någon annan i de området.
AHHH.. Det är inflyttning den 1 januari men han ska flytta den 1 dec så jag skulle kunnat få tillgång till den mycket tidigare. Alltså om en månad så skulle jag kunnat ha flyttat redan. Bo på ett helt annat ställe än Hörby!!

Det är väldigt nära burlöv center, man kunde nästan se dit. Och det är väldigt nära Malmö. Och nära Lund. Egentligen är läget helt perfekt och de är de jag ahr tjatat om i all oändlighet känns de som.
Men trots att jag gärna skulle vilja kunna skylla alla mina problem på det faktum att jag bor i Hörby, så vet jag ju att alla problem inte bara försvinner för att jag flyttar. Även om de lite känns så faktiskt. Men många av dom gör. Och hela min sinnesstämning skulle ändras. Förhoppningsvis skulle jag trivas där. Jag skulle iallafall vara överlycklig över att ha kommit ifrån Hörby. Och slippa skämmas eller undvika att svara när folk frågar var man bor.

Johan tycker att jag ska ta den. Ha.. de kan ja tänka mig att han tycker så han slipper höra mitt tjat och för att han planerar att plugga i Lund snart och han skulle nog tycka att de va skit bra att jag bodde där i närheten och att de bara var 10-15min med buss.

Jag har tills på tordag på mig att bestämma om jag är intresserad eller inte.
Dessutom betyder det inte att jag får den bara för att jag vill ha den. Vi är 4 som fick samma mejl och det hade varit en kille som också hade ringt honom och velat komma och kolla. Så den är inte min bara för att jag vill ha den. Men kanske.. =)

Nu ska jag försöka tänka på något annat, eller på inget alls kanske. Ska sätta på en film och käka popcorn. I morgon ska jag räkna på vad jag tjänar och på hur mycket som jag skulle ha kvar efter alla räkningar är betalda. Känner jag att jag kan klara mig på de så kommer jag säga att jag vill ha den.
Sen så kan jag ju faktiskt skriva upp mig i bemanningen i Lund där jag jobbade innan och hoppa in lite då och då för extra pengar om de skulle behövas..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis,vad kul!Då bor vi nära varandra för jag bor också 5min från burlöv center=)Stella

2009-11-04 @ 20:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0