Min mamma får två morsdagar!!

Men ååh.. Fick nyss en kommentar där de stod att morsdag är den 31maj. Alltså nästa söndag. Jag var ju så klart tvungen att kolla upp de direkt och kommentaren hade rätt. Morsdag är nästa söndag och jag har nyss gjort klart tårtan som blev jätte fin och fixat och trixat jätte mycket. Och så är de nästa vecka.
Humm.. Vad konstigt det blev nu.
Men de finns inte så mycket att göra åt det. Vi får fira morsdag i morgon som planerat. En vecka tidigare helt enkelt.
Jag har inte ens sagt till min mamma att jag kommer dit i morgon så hon har ingen aning om att vi tänkt fira henne och nu när det inte ens är morsdag i morgon så förväntar hon sig de ännu mindre. Så det blir ju bara en ännu större överraskning. Och det är ju bra.
Sen får vi väl fira henne lite nästa vecka igen  =) Min mamma är värd två morsdagar, så de så!

Så här blev tårtan iallafall..






Jag gjorde 2 kladdkakebottnar med lite rosa grädde i mellan och sen är det grädde på toppen och runt om. Dekorerade med svindyra svenska jordgubbar, rosa glitterströssel, hjärtströssel på sidorna och lite vit grädde som kontrast.
Det blev inte så bra med den rosa grädden. Egentligen ville jag att det skulle vara grön, men jag trodde att jag hade det hemma men det visade sig att den var slut. Så det blev rosa istället. Bättre än blå. Den blåa är för syntetisk och ser bara skum ut. Skulle väl kunnat ha vit grädde. Hade också blirivit bra och väldigt fräscht, men nu är det gjort och det blev rosa grädde. Blev helt okej ändå tycker jag. Och den kommer vara väldigt god. Kladdkaka är ju smaskens.
Det blev inte i någon hjärtform heller. Gjorde det lätt för mig istället.

Nu ska jag göra en rosett runt trädgårdstidningarna som vi också köpte till henne så att allt är klart i morgon när jag vaknar. Planen är att vara hos mamma vid 2. Det är ganska tidigt för mig så jag ska försöka sova lite nu snart.

Lite snurrig på dagarna tydligen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0