Ser jag ut som 17?

Jag sak första gången i mitt liv göra flygande jacob. Vet inte varför jag aldrig gjort de innan, kycklingälskare som jag är. Men ikväll ska jag göra det. Det är väldigt enkelt dessutom.

Körde iallafall iväg och handlade och kom på när jag nästan var hemma igen att jag hade glömt banan. Något som är jävligt gott så jag bestämde mig för att åka upp till Konsum för att springa in där. De är nästan aldrig något folk där.
Tar med mig trisslotten med vinst som legat i bilen i 1½ månad eller nåt och går in. Hittar bananerna och går till kassan.
Slänger fram trisslotten och säger:
-"Jag har en sån här."
Hon tittar på lotten och sen på mig:
- "Är du 18?"
-" VA!?!?!?!" säger jag chockat och hon frågar mig igen.
Då börjar jag garva och hon försöker förklara att det är åldersgräns på lotter.
Jag tar upp mitt körkort samtidigt och fnissar fortfarande.
-"Här är mitt körkort."
Hon tar det. Tittar noga på det och börjar tänka för sig själv:
-"87...."
Jag börjar fnissa hysteriskt och hon ger tillslut tillbaka körkortet och börjar igen förklara för mig om åldersgränsen.
-"Jag vet."
Sen går jag fnissande ut från affären, med mina bananer.

Jag vet att folk alltid brukar tro att jag är yngre än vad jag är och att de kanske har samma policy som med tobak att de måste fråga om legg på alla som ser ut att vara under 30. Men när jag ger henne mitt körkort, som är ett väldigt tydligt bevis på att jag faktiskt är över 18år och hon ändå börjar att räkna efter så går det ju lite långt. Hur korkad kan man bli? Och sen trodde hon att jag garvade åt deras regler och inte åt det faktum att hon trodde att jag var under 18år. Ser jag verkligen ut att vara 17år??? Det var väldigt länge sen jag har behövt att visa upp mitt körkort när de handlar om 18års gränser. I och för sig köper jag inte cigg särskilt ofta och kommer därför inte i den sitsen.

Men tydligen osminkad med mjukisar, palestinasjal och tovigt hår under min pundarmössa så ser jag 5år yngre ut.

Lite roligt va de.

Berättade de nyss för Johan när han ringde och han garvade han med. Sen bjöd han in sig på middag så nu måste jag duscha också.

OBS!! Supernatural i natt..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0