Om jag vann massa pengar..

Hörde någonstans att de va ÄNNU en som hade vunnit en väldigt stor summa pengar. Runt 100 miljoner. Och då började jag så klart att drömma. Vad skulle jag göra om jag vann så mycket pengar eller ja, något där i närheten..


Jag skulle börja med att köpa en stor lägenhet i Stockholm. I gamla stan. Det skulle vara högt i tak, vara högt upp (med hiss) och gärna vara en väldigt gammal byggnad. Stora fönster och mycket öppen planlösning. Sen skulle jag så klart inreda den helt underbart..=)

Jag skulle även köpa en lägenhet i Lund, hyfsat stor och även den får vara högt upp och ha högt i tak. Men det är mindre viktigt. Jag skulle använda den som övernattningslägenhet de gånger jag känner för att komma ner till Skåne. För jag skulle förmodligen bo större delen i Sthlm. Jag skulle även köpa ett hus. Vet inte riktigt var. Kanske t.o.m utomlands.

Sen skulle jag hjälpa min familj i deras ekonomiska problem. Se till att de har allt de behöver och vill ha. Kanske köpa en lägenhet till lillebror med. Vad spelar mindre roll. De skulle få allt de bad om och allt de inte bad om.

Jag skulle även köpa en mysig lokal i Gamla stan där jag kunde starta upp mitt café. Som förmodligen inte skulle vara de enda företaget jag startade.

Jag skulle även investera pengar i saker jag tror på. Hjälpa andra som behöver en extra knuff. Jag kan inte mycket om aktier och fonder men skulle nog sätta mig in lite i det med. Så att jag och min familj på lång sikt kan känna oss ekonomisk oberoende.

Sen skulle jag självklart köpa en hel prylar som jag mer eller mindre behövde. En bil, resor, m.m.

Humm.. det skulle förmodligen vara pengar över, hoppas jag. Och de skulle nog sparas tills jag hittade ett nytt projekt jag trodde på. Sen skulle jag ju kunna göra av med hur mycket som helst på mitt café och inreda min lägenhet i Sthlm och sen slösa pengar på familjen. Så vem vet hur mycket det skulle vara kvar. Men jag skulle nog vara lite förståndig med. Och inte bara köpa för att jag kunde. För även 100miljoner kan ta slut. Speciellt om man köper lägenheter och hus. Men det är även en investering.
Mmm.. det skulle vara skönt att vara helt ekonomiskt oberoende. Jobba för att man vill och inte för att man behöver kunna betala sina räkningar. Jag skulle nog ändå jobba lite. Gå och mysa i mitt café, njuta av att det var mitt och att min dröm kom i uppfyllelse. Servera lite, baka lite kakor..

Det är de som kommer upp såhär direkt. Självklart skulle jag även betala min jävla restskatt på drygt 6000:- med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0