Kom in i min värld och stanna en livstid eller två

Detta är redan den bästa dagen på många, många, många, många år..=)

För ganska länge sen. Förmodligen typ 3 år sen så hittade jag vampyrkrönikan på svenska som ljudbok. Lång tid tog det att få ner den och sen flyttade jag hit. Och förflyttade böckerna sakta men säkert från en data till min. Jag kunde inte ta mer än en bok i taget ungefär på de minneskortet jag hade då så det tog lite tid.
Sen lyssnade jag på dom i bilen när jag jobbade. Alla i följd.
Men på den datan hade jag väldigt väldigt lite minne och de 5 ljudböckerna tog väldigt stor plats och tillsist så raderade jag dom. Varför vet jag inte riktigt. Tänkte väl att pappa hade kvar dom på sin dator eller att jag kunde få tag på de lätt igen. Men så jävla fel jag hade.
De gick inte. Stannade på 80% och sen var det fast där. Oändligt länge innan jag gav upp. Sen dess har jag till och från sökt på dom. Hoppats på att de skulle dyka upp igen. Men de har inte hänt förrän nu. IDAG hittade jag de igen.
Och nu är de på väg hem..=)

Fatta vilken total lycka det är.
Har ju alla böckerna men det tar mer energi att läsa om dom. Även om jag länge har haft planer på de. Men nu har jag de snart som ljudbok och då kan jag lyssna igenom dom igen och igen och igen och igen.. Om det är samma som innan så är det en olidligt jobbig röst som läser upp första boken.
Men vem fan bryr sig???
Det innebär att efter hela Stephenie Meyer kan jag fortsätta in i Anne Rices underbara vampyrvärld. Det betyder att jag kan stanna där i säkert ett par månader om jag drar ut på det lite. Ska ju läsa de två sista böckerna på gammalt traditionellt sätt med riktig bok och ögon.


Och när jag är klar, då måste det ju vara vår ute. Eller hur?
För det är väldigt blygsamt nu. Lite snödroppar har jag sett, inte mycket mer.
Men i mitten på april någonstans så måste det ju vara vår ordentligt.
Jag längtar så mycket efter blommor.
Förgätmigej och liljekonvalj..



Vill du hålla min hand och följa med mig in i vampyrdimman?
Jag lovar dig, du kommer att älska det..

Kommentarer
Postat av: Tina Wall

Hej. Var hittade du vampyrböckerna denna gången?? Och på svenska eller engelska?? Har suttit och letat som bara den, så jag skulle vara tacksam om du meddelade mej :) Älskar dom böckerna. Köpte dom första 4 för länge sen (första är dock försvunnen) och den 5e har jag aldrig läst (beställt på engelska nu) - det kom barn och sånt ivägen ;)

mvh Tina

2009-04-04 @ 20:36:41
URL: http://www.carrandos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0