Iam the winner!

Är hemma en snabbis innan ja ska ner till jobbet.
Var hos Jocke och skulle spela lite poker. Vi var för många. Men så hoppade vissa av och då blev det lagom. Det var jag och 5 av mina kaxiga killkompisar. Vi spelade turnering, texas holdem. Och gissa vem som vann?? Ja, rätt. Det var ju självklart jag...=)
Nä, kanske inte så självklart, för dom iallafall. Och inte riktigt för mig heller. Jag har mest spelat på nätet och även det var väldigt länge sen. Men jag och Johan turades om att slå ut de andra och sen var de bara vi kvar. Han flyttade över till andra sidan bordet för att få den rätta pokerkänslan. Först planerade vi nästan att ge upp och dela på pengarna, för vi hade redan suttit ganska många timmar och spelat. Men sen blev han lite kaxig så vi spelade istället. Vi var ganska lika i chips och det gick många händer där de bara flyttades chips fram och tillbaka. Men vi höjde blindsen och med några lyckträffar så hade jag helt plötsligt vunnit över honom.
Och det kändes faktiskt väldigt skönt. Just att det var han jag vann mot i slutet och att jag vann hela turneringen och alla pengar. Det var första gången jag spelade om pengar.
Så nu är de inte så kaxiga längre.. Hehe.. För om jag var ärlig så var de ingen som spela om pengarna i de rummet. Äran var så mycket mer värd. Men jag är inte en dålig vinnare. Jag bara älskar att vinna och då samtidigt göra alla andra till förlorare..=)

Sen satt vi och snackade, vissa åkte hem och när klockan blev runt halv 2 tänkte jag att de va en bra tid att åka för jag skulle ju jobba också. Så jag släppte av Jocke på en annan fest och Johan hemma och rullade in i Hörby strax efter 2. MEN tidningarna hade inte kommit. Jag gick av och fick reda på att det var ganska lång tid kvar innan de kom. Så jag körde hem, plockade in maten jag handlat innan idag och satte mig vid datorn. Ska snart byta om till mjukisarna och köra ner där igen.
i morgon skulle tydigen Bumbi ha grillfest, men jag är tveksam på om jag ska sticka dit. Först är grillfest inte riktigt de jag tänker på när de fortfarande är minusgrader ute och sen har jag en del jag ville göra i helgen.
Men de va väldigt trevligt ikväll så vi får väl se hur de känns i morgon.

Nä, nu ska jag dra ner.. Så att jag kommer hem någongång. Är ganska trött nu när jag kommit hem och lugnat ner mig lite. De var inte de som var planen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0