Jag väljer att vara glad!

Idag var jag sådär snygg som man bara lyckas med ibland och aldrig 2 dagar i rad.
Lät håret självtorka, med lite hjälp av med att snurra de i korkskruvar. Har korkskruvar i självfallet men lite hjälp gör de bara bättre. Sen en liten rosett i håret och lite smink.
Klädseln var kjol och top. Svart.
Men det som gjorde det hela var mitt strålande leende..=)

Jag har varit på så bra humör hela dagen.
Kanske är de för att min sömn är fucked up och jag är lite övertrött eller så har de med musiken som spelades när jag skulle välja kläder. Eller för att jag kanske skulle träffa främlingen idag.

Jag tror att de har med allt att göra.
Våren är på väg (ser massa snödroppar överallt), jag är vaken när det är ljust ute och egentligen.. Vem fan vill gå omkring och vara deprimerad när man kan dansa omkring och sjunga med i alla sånger man hör.

Jag läste mental träning i skolan och läraren sa att det var ett val. Man väljer hur man vill må och vara. Jag höll inte med henne riktigt då. Jag förstod vad hon menade men de finns alltid känslor som man inte kan välja att ha eller inte. Som omgivningen och andra människor ger oss.
Men idag och alla andra dagar så väljer jag att vara glad.

Vilket humör väljer du att ha idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0