Datakrångel

När jag kom hem från jobbet i tisdags så funkade inte min data. Jag kom inte in i själva windows. Och det verkar som om hårddiskarna gått sönder. Och det är ju sjukt jävla irriterande.
En ny data va jag ändå påväg att fixa men alla bilder och allting som man har sparat på datan är ju förmodligen borta. Jag vet att jag gjorde lite backup på sakerna när jag bytte dator för något år sedan. Hoppas jag iallafall. jag kommer inte riktigt ihåg hur de gick till. För kanske behöll jag min gamla hårddisk i den nya datan. Blir lite osäker nu. Men de får jag kolla upp. det är ändå vääääldigt mycket bilder och andra saker som har försvunnit. Som jag samlat på mig.

Men pappa hade en gammal dator som jag var och hämtade nu. Den är ganska trög, men den funkar iallafall. Så jag har den så länge. Men jag kommer nog köpa en dator snart. Om inte denna månaden så nästa.
för jag borde få skettepengarna i augusti. Om de inte bestämt sig för att börja strula med det. Vilket jag verkligen inte hoppas, för jag planerat att köpa ny bil för en del av de pengarna. Och lite andra grejer som jag behöver.
men de får ju lösa sig.

Det bästa med en bärbar är att jag kan kasta ut min stora, klumpiga, fula datamöbel som jag hatar. Och att ja då kommer så större plats i min lilla lilla lägenhet. Och det är värt nästan hur mycket som helst.
jag har lite planer på att försöka dela av rummet lite. Så att det lite mer känns som 2 rum istället för 1. Men vi får se. Det kommer iallafall bli mycket bättre utan databordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0