"Didn't want to see you had never been close to me.."

Jag har i några dagar gått och nynnat på en refräng utan att riktigt komma på vilken låt den tillhör. Sen hittade jag den. Dilba med I´m sorry. Sen tittade jag runder lite till på youtube och hittade samma låt fast med Evergrey. Ett ganska okänt band för mig. Men deras version var så mycket bättre.
Annars brukar det vara den första versionen som man hör som man håller fast vid. Men inte denna gången. De finns andra tillfällen de inte heller stämmer. Som Marilyn Mansons version av Sweet Dreams t.ex.  men de är i regel väldigt få.

Evergrey - I´m sorry.
Så som den här låten ska låta..




"I painted a picture of you,
your soul was red and your mind was blue.
Destiny laid a light on my creation.
This dream I had made a slave of my passion,
reality was always too far away."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0