Artmade i Eslöv

Vaknade kl 22 igår. Hade då sovit hela dagen.. igen.
Skulle egentligen på fest i Eslöv, men kände mig bara seg och förvirrad på dagarna och allt. Så ja kände inte riktigt för att träffa massa folk och festa. Dessutom hade ja inte fixat att någon kunde köra mig.
Men så ringde jag Therese när jag vaknade. Och hon berättade att Artmade skulle spela i Eslöv, nere vid trollsjön. Och hon lät så besviken för att ja inte pallade komma in, så ja bestämde mig för att snabbt klä på mig, sminka mig lite och köra in ändå. För jag ville ju inte missa Artmade, igen. Hade mindre än en timme på mig innan de skulle börja spela. Men jag var snabb och kom in precis i tid.
De körde inte så jätte många låtar och jag kan inte dom. Inte så som Therese iallafall, som kunde fler. Hon tipsade mig om bandet för ett tag sen och då lyssnade jag in mig lite grann, men sen har jag glömt bort de.
Men de va bra och någon låt här och där kände jag igen och kunde lite text i refrängen. Och de har en jävla skön känsla på scen. Speciellt den ena gitarristen som stod till vänster. Han hade en riktigt skön stil, man kunde knappt slita öponen ifrån honom..=)
Det var väldigt lite folk där, vilket var lite tråkigt. Och de va inga lampor ut över publiken, så de såg bara de som va närmst. Så efter några låtar så flyttade jag och Therese närmare scenen och satte oss på gräset.
Och nu hittade jag deras album 1614 på spotify (har letat innan också, men nu fanns dom), så nu ska jag lyssna mer på dom så att jag kan alla låtar nästa gång. De sålde albumet efteråt och hade jag haft pengar ute hade jag köpt deras skiva. Men tyvärr. Jag får njuta av dom på spotify istället.

Här är deras låt Ghost. Inte min favorit. Men det var den enda ordentliga videon jag hittade på youtube.



Min favoritlåt är nog This is eller Dont belive you (som de spelade för tjejerna på plats)



Såg nu i efterhand att Linnea också spelade på 0413-festivalen vid trollsjön idag. Men de missade jag..tyvärr.
Träffade på Affe efteråt. Det var trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0