Smultronställen i Stockholm..

Tanken är att åka in till Malmöfestivalen ikväll och titta på Veronica maggio och Miss Li. Men det regnar och det är bull. Men de kanske blir lite bättre till kvällen.
Ska in med Therese och någon mer av hennes kompisar. Jag skulle gärna åka in trots att de småregnar lite. Det är i stort sätt enda dagen ja kan åka in.

Sitter iallafall och försöker lyssna in mig på Veronica Maggio. Jag har inte lyssnat så mycket på hennes senaste skiva. Bara enstaka låtar. Man måste ju kunna sjunga med i texten när man står där och dansar i regnet.. haha..

Kollade vad som hände i Stockholm nästa vecka och det verkar inte vara så mycket. Street market är nerlagd och kulturfestivalen är denna veckan så den missar vi. Lite bull tycker jag. Men Zapatha är kvar och då klarar jag mig. Skulle vilja kolla in Beyond Retro också. Har hört mycket om den affären och de skulle vara kul att leta upp den och kolla läget. Så nu har jag adressen och på kartan ligger den på Södermalm så de kan väl inte vara så svårt.

Sen har jag hittat en bar som ja vill till. Eller som jag MÅSTE till.. Den heter Vampire Lounge. Behöver ja verkligen förklara varför?? =)
Dessutom har den ett rykte om att ha de godaste drinkarna. Ska också enligt kartan ligga på södermalm, nära Medborgarplatsen.
Hummm.. de har en åldersgräns på 23 år. Vad är de för jävla stil.. Men de verkar som om de har cafe och resturang från klockan 17.00 så då borde man ju kunna komma in ändå. Jag ska in!!

Sandra som skriver bloggen niotillfem gjorde för ett tag sen en guide över hennes favoritställen i stockholm som jag nu gått igenom och jag ska besöka både ett och två och kanske fem av hennes smultronställen. Mysigt..=)

Nu ska ja hoppa in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0