Städning pågår



Så här har jag det nu typ. Så mycket att göra. Har nyss dammsugit och våttorkat golvet i köket och rummet. Ska snart ner till tvätten igen och sen är det hallen som ska röjas och dammsugas och sen våttorkas. Innan jag lägger ut mattan igen som är i tvätten nu. Lite osäker på om de gick att tvätta den på 95 grader. Men vi får väl se hur den ser ut. =/
Jag hatar att städa, jag behöver nästan alltid göra det och jag säger att jag ska städa, men de händer aldrig. Jag måste ha en riktigt bra anledning. Att det behövs, är inte riktigt tillräckligt för mig. Tydligen.
Jag gillar att ha det fint runtomkring mig men de är sällan så här hemma. Rörigt och lite ostädat är det alltid och de kan jag leva med. Men när det är skitigt. Disken är odiskad. Pucko vält ner mjölk på golvet, eller annat som man inte bara kan ta bort. Då är det skitigt. Och nu var det på gränsen till äckligt. För det låg massa kläder i hallen som Pucko hade pissat på. Vädrar nu och ska få ner alla kläder i tvättstugan. Även om jag inte hinner tvätta det idag. Hoppas på att ingen vill in där i morgon eller på hela helgen. Jag är KUNG över tvättnuckeln denna helgen, så fuck off.

Planerar att jag är klar vid 12, det är drygt en timme dit.. Då ska jag sätta mig ner och planera vilken film jag ska titta på. Ta det lugnt och slappna av.
Det är iallafall mitt mål.
Har massa saker som ska ner till förrådet. Det kommer förmodligen inte komma ner där ikväll. Men med en duk över de så ser de inte lika jobbigt ut. Ja, jag fuskar mycket när jag städar.

Kommentarer
Postat av: zelita

Lycka till med städningen =)

2008-09-26 @ 22:59:17
URL: http://justlikecandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0