Jobb sökande och svar

Igår sökte jag ett jobb. På kul.
Chansen att jag skulle få det var väldigt liten, men det gick snabbt att slänga iväg en ansökan.
Det är ett jobb jag skulle vilja ha. Som jag tror skulle passa mig. Lite.
Men idag så mejlade de tillbaka och sa att de hade anställnings stopp men att de skulle spara mitt mejl.
Då blev man kanske inte helt dissad?
De kanske skulle gett mig en chans om de fanns något?
Vem vet..

Men ett annat jobb jag sökte för någon vecka sen hörde också av sig idag och ville att jag ska komma dit på fredag på infomöte. Eller egentligen på tordag, men då jobbar jag på de andra skiten.
Trodde nästan inte att de skulle höra av sig för när jag skickade iväg mitt mejl kände jag mig verkligen inte motiverad och när de tog så lång tid på sig att svara så trodde jag det ännu mer.
Men de hörde av sig och nu är det i rullning.

Börjar nästan bli nervös inför all förändring de blir om jag byter jobb.
Jag kommer tjäna mindre och kanske så kommer jag inte trivas.
Man vet vad man har men inte vad man får.
Men jag ska dit o snacka med dom. Kolla upp hur det egentligen funkar och sen får vi se om jag säger upp mig från de nu i oktober eller till årsskiftet.

De kan verkligen vara värt de att ha mindre pengar och lite mindre stabilitet. Bara jag kommer därifrån.
Men det såg så bra ut när jag ställde mig i kö hos LKF för ett tag sen att jag jobbade för och i Lunds kommun.

Men allting kommer att lösa sig.. =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Precis, man vet vad man har men inte vad man får. Men försöker man inte så är man kvar på noll.



Lycka till!

2008-09-24 @ 23:33:55
URL: http://harnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0