True Blood

Vad är det egentligen med mig och de där vampyrtemat. Jag fascineras så otroliga av det och kan inte riktigt få nog. Nu har jag hittat en ny vampyrserie som faktiskt är en blandning av Buffy och Anne Rices böcker om Lestat.
Anne Rices sofistikerade vampyrer. Där de är kloka varelser och inte alls monster. Och buffys kärlekshistoria mellan Buffy och Angel. Den blonda flickan som blir förälskad och sen djupt kär i en vampyr. På många sätt omöjlig kärlek. Men är inte all kärlek det?
Och självklart förlorar hon oskulden till honom. Hoppas inte han vänder och blir ond efteråt som Angel blir i Buffy.
Sookie som hon heter i denna serien (True Blood) är telepatisk och kan höra andras tankar. Förutom då vampyrers, såklart.
Ja, den här serien har allt.
Sex, (Ja, massa sex) kärlek, fördomar, bönder, svartsjuka, droger, bögar, otrohet, död.
Vad kan man mer begära?





Och denna kärleks scenen är väldigt vackert filmad. Hon springer till honom precis när solen går ner bärandes en vit, nästan genomskinlig klänning som fladdrar i vinden. Och sen möts de i en kyss. Han bär in henne och sen älskar de och i slutet ger han henne dödkyssen. Är det hela inte bara så otroligt passionerat och fint?
Jag önskar att de skulle hända mig..


Jag måste tillbaka till verkligheten snart... I morgon kanske =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0