Ointressanta ytligheter och vindruvor

Idag har jag faktiskt varit vaken när det var ljust ute och fått massa bra saker gjorda. Varit väldigt effektiv faktiskt.
Började med att åka in till Eslöv vid 10 i morse. Träffade Josse och Therese. Tanken va att vi skulle luncha tillsammans som man så snobbigt kan säga. Men Therese hade fått extra kunder och jag och josse tog för lång tid på oss att fixa maten så vi hann inte. Lite snack i 5 min, köp av super shampoo/balsam/efter behandling och sen var jag tvungen att sticka vidare.
Pappa hade beställt en tid till mig för hjulinställning, som verkligen behövdes. Slet snett på däcken och körde typ sönder ett däck på 2 månader. Nu har jag faktiskt vinterdäck på, med dubbar. Trotts att man kanske inte riktigt får ha de än. Men jag kör tidningar på nätterna och det är kallare då och snart, väldigt snart kommer det bli is och snö. Sen efter hjulinställningen så pumpade jag däcken. Som pappa har tjatat på mig om.
Sen bar det iväg till Lund. Ut till Nova. Behövde tajts och hittade en väldigt fin topp också. svart så klart. Med lite snören i urringningen som man skulle knyta till en rosett. Sen blev de lite underkläder och en mössa. En sån pundarmössa som jag kallar dom. Den är lång och stor så man kan dra ner den ordentligt vid öronen och ändå hänger de lite där bak. Skit svårt att förklara, men om ni träffar mig snart ser ni. Åkte förbi ÖB också och köpte skivor och tavlor faktiskt. Svart vita med blommor på. De ska sättas upp ikväll tänkte jag. Köpte även min första julklapp. Till lillebror.
Sen ringde jag Sara och mötte upp henne. Vi tog en runda ner till centrum och in i klockaffären brevid Indiska. Jag köpte sån där strumpa som ska skydda mobilen (med jing och jang märke på) och Sara köpte en klocka.
Sen cykla Sara hem och jag körde mot Hörby. Ringde de som skulle sälja sopsorterings kärlet och åkte och köpte de. Till pappa i farsdags present. Han sa att annonsen var borta, men de va den inte. Och den va kvar. Men inte nu längre. Sen åkte jag faktiskt till ICA och köpte massa läsk. Var där igår och köpte massa till pappa med. Tvekade på om jag skulle köpa de. Jag kommer ju vilja börja dricka julmust snart. Men cola blir ju sällan gammalt så de är väl ok om de står där så länge. Kommer ändå ta lång tid att dricka upp. 15 st för 130 Inklusive pant då.

Och nu har jag kommit hem, plockat upp en del av varorna och satt på mig mjukisarna. Tänker på om jag ska knalla ner till systemet och köpa lite dricka. Har inga planer på att åka hemifrån ikväll. Men det känns som en kväll där de passar sig att lära sig dricka lite vin. Jag vet inte. Jag känner en konstig lust att dricka. Kanske inte bra att känna sug eller lust att dricka vin, speciellt inte när man planerar att vara ensam. Men jag dricker så sällan så det är lugnt.
Eller så struntar jag i det har inte riktigt bestämt mig än.

Pucko har vält ner en öppnad påse med hjärtpaljetter så nu har jag blänkande röda hjärtan på golvet som han drar runt. Lite gulligt ser de ut, men de måste damsugas upp snart. Kommer nog kunna hitta de i månader framåt ändå.
Har lite att hålla på med här hemma. Ska slänga i lite tvätt, plocka upp saker pucko vält ner under natten och så dammsuga lite.
Och klockan är bara halv 5. Helt sjukt. Vanligtvis brukar jag vakna nu och tänka på om jag vill gå upp eller vänta lite. De dagar jag är ledig från Lund förstås Annars hade jag flängt runt där nu. Räknat tabletter och värmt äcklig komunalmat. Nä, det är härligt att vara hemma. Vara ledig och se ljuset.
Kallt som fan börjar de bli. Jag kan inte längre ha balkongdörren öppen hela kvällarna som jag brukar ha.
Köpte inte någon Pumpa. Köpte små gröna kärnfria vindruvor istället. Mycket godare.


Ja, ibland kan jag också skriva om ytligheter och rent allmänt ointressanta saker.
Eller är de kanske så att jag alltid skriver om ointressanta saker.
För de få intressanta sakerna som händer i mitt liv är hemliga och om jag börjar skriva ut de här, (som jag gjorde lite förr) så kommer de inte vara hemliga sålänge till. Och vem vet vem som läser och förstår de undertonade. De som sägs mellan raderna. Så man får börja passa sig lite. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0