Radio Kärlek

Jag har hittat en ny radiokanal som jag har börjat att lyssna på. Gimmi Indie. Webradio. Sjukt mycket bra musik där. Jag gillar att lyssna på radio. På nätterna blir det alltid P3 iallafall till klockan 4, sen brukar jag köra igång min egen musik för då börjar utlandstimmen. Och den tycker jag oftast är väldigt tråkig. (och oftast har jag inte så mycket kvar att köra då)
Men det jag gillar mest med radio är att man inte vet vad för låt som ska komma efteråt. Det är oftast en bra blandning på nätterna. Både gammalt och nytt. Mycket nytt förstås, men ändå. Så det blir lite spännande att höra vad som kommer. Och ibland kommer ens favorit låt. Då är det bara att höja radion och sjunga allt man kan. Sen upptäcker man så mycket musik som man inte lyssnar på annars. Då brukar jag vara snabb och skriva upp titel och band så att jag kan leta upp dom senare.


Hehe..Nu spelas The Pipettes - Judy på gimme indie. Är det inte helt underbart?

"I knew a girl and her name was Judy
She used to do things I thought were rude
But I never said anything to her face,
'Cuz my friends I thought she'd kick my arse all over the place.
Used to think she was kinda cool (kinda cool)
I saw her walking all around the school (around the school)
All the older boys would stop and turn their heads,
All the older girls wished that she was dead."

Vad vore livet utan radio egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0