Mitt tjaffs

Min nya bärbara dator gick ju sönder dagen efter jag fick den. I lördags.
Igår ringde jag HP och berättade mitt problem. De hade ingen aning om vad det kunde vara eller varför den bara dog men de skulle höra av sig om 1-3 dagar och sen komma och hämta den.
De ringde idag och de ska komma och hämta den i morgon när jag är på jobbet. Så jag får ta med mig datan till Lund. Men ändå service. Att de kommer och hämtar datan hemma eller vad jag nu skulle befinna mig den dagen.
Sen ska de ha den i typ 10 dagar sa de. Hoppas så klart på mindre.

Ringde även 3 på vägen in till Lund. Ville tala om för dom att jag var väldigt missnöjd och att jag inte ville betala på datan eller modemet under den tiden som jag inte kunde använda något av de. Och att distansavtals lagen skulle förlängas så jag kan testa allt i lugn och ro och sen bestämma mig om jag vill behålla det eller inte.
Sen berättade jag IGEN att det nya numret inte funkade och att det nu också hade blivit något skumt med mitt vanliga nummer. Att den hade ändrat abonnemang av någon orsak. Men han skulle försöka fixa det. Tänker inte betala på det nya abonnemanget förrän jag kan använda det heller.

Så det har varit och är fortfarande massa problem med allt. Lite tråkigt för jag har annars alltid varit nöjd med 3. Och jag gillar både min nya mobil och min data. Bara önskade att allt funkade som det ska göra. För det är så fruktansvärt tröttsamt när det inte gör det och man måste ringa runt och förklara samma sak igen för massa personer som inte förstår vad som är problem eller varför det är så. Suck!

Och min privata 3 person. Ha. Sen jag skickade sms till honom om att datan dog så har han inte hört av sig.

Därför hade jag ingen lust att ringa honom för att klaga idag. Även om det kanske skulle kännas skönt att få skälla ut honom men jag tror inte att han kan klara upp problemet han har skaffat mig och jag behöver inte mer tekniska problem.


Kommentarer
Postat av: Lina

jag har en massa kompisar på gfk, så visst har jag tänkt på det ibland. men jag tjänar faktiskt jävligt bra på online. får väll i genomsnitt en tusing varje fredag. och det är fan inte fel..

med andra ord tjänar jag bra.

men jag krisar där just nu, &vill bara bort.

får se hur det löser sig.

gfk kanske är ett alternativ:)

men jag hade bara tjänat typ 70 i timmen där tyvärr, lönen är ju åldersbaserad på gfk!

2008-10-29 @ 18:26:07
URL: http://dumed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0