Alla helgons natt på kyrkogården

Sov några timmar och vaknade av att Johan ringde. Han ville bli körd och trots att jag inte hade någon lust att lämna lägenheten så gjorde jag det. För snäll som man är. Han hade aldrig gjort samma för mig.
Träffade iallafall en annan Johan också, även kallad Ryssen. Iallafall förr. Han har planer på att lämna Skåne om några månader. Jag tycker om honom. Vi har alltid kommit bra överens, så jag ska träffa honom minst en gång ordentligt innan han flyttar. Så vi bytte nummer, har ju bara varandras gamla gamla.
Sen körde jag hemåt. hade ingen lust att gå in med dom på festen i mjukisar och min nya pundarmössa. Hehe..

Men jag var i närheten av Höör kyrkogård så innan jag hunnit tänka så var jag på väg dit.
Det var väldigt mörkt men väldigt fint med alla tända ljus. Minneslunden var full med ljus. Jag hade inget med mig. hade inte planerat att åka dit och värmeljusen och tändaren som jag alltid hade i bilen innan hade jag tagit ut. Det var den förra bilen dessutom. Men det spelade ingen roll. Jag satt där en stund.
Kanske inte så länge, 10 minuter eller något sånt. Min fantasi som var lite efter kom tillslut ikapp mig och då befann jag mig på en kyrkogård mitt i natten på alla helgona. Dessutom var bänken jag satt på isig så det finns en möjlighet att jag kommer få urinvägs infektion p.g.a det också.
Nä, men det var väldigt lugn och ganska skönt att sitta där "ensam" i mörkret med massa levande ljus överallt. Men lite nervös blev jag tillsist när alla tusentals skräckfilmer jag sett började att göra sig påmind.

Skickade iväg några halloween sms, tyckte att det var lite lämpligt att göra de när jag satt där. =)

Christoffer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0