Cupcakes snack

Va nyss iväg på cupcakes handling. Florsocker (även med chokladsmak), formar, muffinsbakplåt, grädde, dekorationer i form av strössel och så klart karamellfärg. Ville ha röd men när jag kom ner till Ica fanns det inte. Jag köpte grön istället men när jag kom till muffinsformsplåtarna och såg hur dyra de va så bestämde jag mig för att jag skulle till lågpris med. Är sällan där men de har en ganska stor bak tillbehörs avdelning och de är garanterat billigare där. Och rätt hade jag, samma sak men för mindre än halva priset. Där hade de inte heller röd karamellfärg (utan smak) så jag körde faktiskt upp till konsum också. Där är jag bara om jag får paket. MEN de hade blå karamellfärg. Jag blev ganska chockad för den färgen var förbjuden innan. Jag ville ha en blå tårta när jag fyllde 17 men de va omöjligt att hitta blå karamellfärg. Vi va inne på bagerierna och de va helt förbjudet att sälja de. P.g.a  att färgämnet var väldigt konstgjort eller något liknande.
Så det slutade med att jag tog blåbärs-sylt-spa och färgade min grädde med. Det funkade OK, blev ganska mycket mer lila än blå tårta men väldigt god.
Men nu finns det tydligen blå karamellfärg i affärena. Så jag kommer kunna göra blåa cupcakes. Hihi..
Är lite irriterad över att jag inte köpte  gul karamellfärg istället för grön på Ica. Då hade jag kunnat ha gula, blåa och gröna istället för gröna och blåa. Och förstås bruna. Köpte florsocker med chokladsmak (och vanlig).
och självklart lite pastellfärgade strössel. De fanns inte så mycket att välja på så det blev blommor och små runda.. prickar? Tittade lite bland godiset men  hittade inget färgglatt smått godis som jag tycker passar.
Jaja, det kommer nog bli kul. Och nu har jag en väldigt bra anledning till att städa i köket ikväll. Så att jag kan baka för fullt i helgen.

Iiihhhhhhhh...så spännande jag tycker att det är.

Leilas cupcakes är helt underbara. Hon är min favorit kock/bagare. Hon är helt underbar att titta på på TV. Väldigt vacker och med glimten i ögat. Älskar när hon flirtar med kameran.


cupcake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0