Fortsätter att vara förbannad

Så, nu fick jag ur mig de. Gått och varit irriterad hela dagen på det andra jobbet. Knappast ett trevligt sätt att vakna på en lördag. Speciellt inte när jag vet att jag måste köra i natt. Inget jag ser framemot efter de telefonsamtalet.
Och det är så jävla kass.
För jag älskar faktiskt mitt tidningsjobb, jag tycker att det är perfekt. Lätt, skönt och väldigt avslappnande Och även om jag gillar att vara helt ledig så kommer jag på mig själv med att titta på klockan och tänka "nu brukar jag köra ner och börja" eller "nu brukar jag komma hem".
När mamma jobbade de helger jag var ledig så pratade jag ofta med henne länge under natten så de kändes nästan som om jag var på jobbet ändå.
Och det känns inte som ett jobb, inte förrän jag började kombinera det med ett annat jobb. Inte förrän då känner man av att de finns. Annars känns de som semester hela tiden.

Så jag kan se mig själv köra tidningar i storsätt hela mitt liv. Kombinera det med annat såklart. Och innan något annat kommer igång så har jag massa tid till allting som jag tycker om att göra. För jag har ju hela dagarna ledigt. Till att fota, läsa, skriva, teckna, framkalla, baka och allt annat jag gärna skulle ha tid att hålla på med. Men som jag inte känner att jag har tid med nu.

Därför är jag extra arg för han har fått mig till att inte vilja jobba i natt. Och då verkligen inte vilja jobba. Nästan fusk-sjukskrivning på gång. Så lite vill jag jobba. Men jag ska inte låta den gamla gubben förstöra de mer.

Mina vanliga mjukisar jag brukar att jobba i är i tvätten... irriterande!


AHHHHH... jag kan inte sluta. Så förbannad är jag fortfarande.
Jaja, annars har de inte hänt något mer.
Gjorde kladdkakemuffin-cupcakes och bjöd de på jobbet (de andra jobbet, de jag inte gillar, men där jag gillar vissa i personalen) Och det var väldigt uppskattat, såklart. Lite mycket grädde kanske, men de sjönk ihop en hel del så jag var tvungen att fylla upp med något.
Men fina såklart.
Fotade de, och ska lägga in en bild. Men jag orkar inte pyssla och göra de fint runtom som jag gjorde sist. Har inte lusten kvar till de.



Dålig bild. Mörkt och för nära, men jag gjorde klart de i morse och fotade även då. Precis innan läggning.
Men man ser lite hur de ser ut. Goda som fan va de iallafall
.

Kommentarer
Postat av: maria

fin blogg :)

2008-11-16 @ 12:05:47
URL: http://askojan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0