My day! (mayday)

Idag har allting känts bättre trots att jag har haft en brutal huvudverk hela dagen. Trodde att det berodde på att jag inte hade käkat på ett dygn, men de blev inte bättre efter jag åt heller. Men nu ska jag titta lite på the L word och kanske sova någon timme. Är lite trött. Då kanske den försvinner. Annars kommer jag ta nästa dos pain-tabletter innan jag ska ut och jobba i natt.
FAN vad skönt att köra min lilla lugna runda. Orkar inte med all dramatik.
Så det blir bara jag, radion, tidningarna och efter kl 4.00 ljudboken jag håller på att lyssna på i bilen.
Helt underbart.

I morgon har jag massa telefonsamtal jag måste göra.
En på jobbet i Lund sa att restskatten skulle vara betald den 15 nov och de är inte min. Jag trodde att jag hade till den sista på mig. Så jag måste ringa och snacka med dom. Se vad som händer med mig nu, hur mycket böter jag får för de.
Sen ska jag ringa min chef på tidningarna också.
Slapp föresten ett argt samtal idag, lika skönt varje dag.

Hade rätt mot min andra chef från Lund så nu ska hon betala mig retroaktivt för ett helt år. Var kanske inte så mycket i månaden som hon hade missat men de bli väl ett par tusen i en klumpsumma.
Hon trodde inte jag skulle komma på det eller kontrollera om jag hade rätt till det retroaktivt


En av mina favorit vårdtagare åkte på en resa idag. Hon ska vara borta i 3 veckor och hon tror inte hon kommer behöva vår hjälp efter det. På ett sätt är de ju bra om hon inte behöver det men samtidigt tycker jag att det är lite synd.
Jag är hennes favorit.
- "Om du behöver någonting, Vad som helst, tveka inte på att kontakta mig. Jag kommer hjälpa dig. Och om du behöver referenser så ställer jag absolut upp. Annars får du gärna komma på en kopp kaffe när du har vägarna förbi. Jag kommer sakna dig så mycket  Moa."

Sen tog hon mig i hand, och kramade nästan mig.
Och hon tar aldrig folk i hand. Hon tycker att det sprids så mycket bakterier då och hon har någon sort fix idé om det. Men hon tog mig i hand för andra gången. Jag är förmodligen den enda på mitt jobb hon har gjort det med. Möjligvis en annan också. Men det betyder väldigt mycket faktiskt. Så jag blev lite lycklig, för de känns bra att vara omtyckt och känna att folk tycker att man är bra på det man jobbar med.

Kommentarer
Postat av: Lina

för vilket företag är du anställd? det låg i lund va? jag vill också jobba inom vården, pallar inte med mitt hemska särskillt länge till. Krävdes särskillda meriter? :)

2008-11-17 @ 14:33:11
URL: http://dumed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0