julmusten är så mycket godare än påskmusten

Drack mitt första glas julmust innan ikväll.
Det  är bara 36 dagar till julafton, men de känns mycket längre.
Men i affärena är det tydligt att julen är på väg. Hittade svart inslagningspapper, lite fräckt. Det ska jag använda och slå in mina julklappar i. Men jag köpte det inte idag. Känns för tidigt.

I natt var det lite frost och is på vägen men ändå plus i luften. När jag var ute och handlade vid 20 tiden var det minus så det kändes lite konstigt att det var "varmare" nu.
Men ändå väldigt kallt.
Men jag klarade mig bra ändå utan massa extra kläder på mig. Det är varmt i bilen. Men jag fryser lite om händerna. Jag vet att jag kommer vara tvungen sen när de blir kallare att ha någon sorts vantar på mig, men de känns så klumpigt att ta tidningarna med dom. Men de räcker att jag var vante på den handen som lägger ner tidningen i lådan. Den andra är ju inne i bilen och fryser inte lika mycket.

Ska jobba på mitt nya jobb senare idag. Det var länge sen och jag längtar inte riktigt.
Mamma tyckte innan att jag skulle sätta upp mig på bemanningen till dagisen häromkring. Så som hon gjorde. Nu  har ju hon utbildning och erfarenhet så hon fick ju lätt jobb och massa längre vikariat, men jag kanske gör de senare.
Går och hoppas på att jag ska komma in på någon av de kurser jag sökte. För jag känner mig väldigt under stimulerad och uttråkad. Vill lära mig något nytt. Kommer jag inte in nu ska jag ta kontakt med Komvux och se om de finns någon möjlighet för mig att läsa historia och kanske plugga upp lite ämnen. Jag kan göra de själv och bara gå dit och göra proven och få betyget. Det är så jag vill göra det.
Har alltid klarat mig väldigt bra i skolan, men tröttnade. Nu känner jag suget igen och då kommer de bli roligare och gå lättare.

Nu ska jag duscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0