Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad

Detta är en av mina föreviga favoriter.
Jag kommer ihåg första gången som jag såg videon. Av någon anledning så hade jag TVn på tyst och hörde inte låten utan såg bara denna blonda man. Dessutom fastnade jag för att jag tycker att småler när han sjunger. Vet inte riktigt om jag inbillar mig det, men jag tycker nästan de. Lite sådär i hemlighet..=)  Flirtar med kameran på ett sånt levande sätt att man nästan vill flirta tillbaka.
Sen satte jag på ljudet och älskade låten. La lite av texten på minnet men missade att skriva upp namnet på både artist och låt.
Ganska långt efteråt, några veckor så ringer Stella och snackar om en låt. Jag tror hon spelade den för mig och de va den. Låten med meningen "out of my head, out of my bed" som jag la på minnet.
Och sen dess har jag lyssnat på den i perioder. För den är så bra. Det är en sån låt jag kommer spela för mina barn när jag bli äldre och de kommer sitta där och titta löjligt på mig och säga:
- "Lyssnade du på sånt här skit???"
Precis som jag gjort med lite av min mammas musik. Men sen några år senare så är det jag som snor hennes skivor (eller möjligvis band) för att lyssna på samma musik. Jag och min mamma har mycket samma musiksmak.






"Out of my life, Out of my mind
Out of the tears that we can't deny
We need to swallow all our pride
And leave this mess behind
Out of my head, Out of my bed
Out of the dreams we had, they're bad
Tell them it's me who made you sad
Tell them the fairytale gone bad"




Kommentarer
Postat av: Ellis

Det är ju en mkt bra låt! =)

2008-11-19 @ 12:04:08
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Postat av: Anonym

Haha kommer ihåg att vi pratade om denna låten o du har helt rätt.Jag kan fortfarande inte lyssna mig mätt på den!We need too swallow all our pride and leave this mess behind ärnog min favorit!Take care//S

2008-11-19 @ 20:46:38
Postat av: Lizzy

Åh, den är så mysigt på nåt sätt. :)

2008-11-19 @ 22:11:30
URL: http://muzicforlife.blogg.se/
Postat av: Carro

hoppas du haft en bra dag! :)

2008-11-20 @ 22:39:38
URL: http://caaarolineee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0