IDIOT

Blev väckt för tidigt idag av ett tidningsbud som ringde och ville skälla lite på mig för att jag gjort de som i storsätt sagts till mig.
Och de va knappast en trevlig tillrättavisning med lugn röst som förklarar utan en hård, nästan arg röst som säger till, bestämmer och absolut inte låter mig få en chans att förklara. Och de få stunder som han faktiskt är tyst och jag börjar så avbryter han mig för att säga samma sak igen.
Dessutom var jag yrvaken och hade väldigt svårt att förstå hans grova skånska så han fick upprepa sig en hel del i början. Men sen när jag började vakna till och fattade vad han ville så blev jag nästan sur.
Hänvisade till nattchefen, som enligt han hade skyllt på mig och låtit mig ta all skit.
Försökte förklara igen, men han tog inte in något utan sa att när alla andra kör så funkar de sååå bra och det är så det ska vara. Oavsett vad nattchefen och resten av ledningen bestämmer och säger.
Tillslut gav jag upp.
- "Jaja, HEJ DÅ! "

Fan vad förbannad jag blev. Det var inte tid för mig att gå upp men för sent för att somna om igen. Dessutom var jag så förbannad att jag inte hade kunnat somna även om jag försökte.
För det första att han ringer mig. Han får gärna klaga på mig och att jag inte delat ut alla gratistidningar eller att jag råkade ta bort ett märke som jag inte trodde skulle ha tidning för att jag inte hittade abonnenten i listan (listan som är i sån jävla oordning att ingenting stämmer!!!!!) Och jag bad verkligen om ursäkt för det, men jag hittade den helt enkelt inte.
Men har han något att säga kan han ringa min chef och ta det med henne och sen får hon ta det med mig. Eller åtminstone försöka vara lite trevlig. Han vet ju att det inte är mitt beslut och p.g.a att de inte hade berättat för mig via en lapp eller liknande hur de gör så tog jag och gjorde de jag trodde var rätt. Gjorde de jag hade hört att jag skulle göra. Jag bryr mig väl jävligt lite om de får tidning eller inte. Bara jag inte fattas i slutet.

Och jag har varit snäll och delat ut gratis tidningar till dom som jag fått av andra men det är inget som jag egentligen ska göra eller som jag får betalt för. Jag får inte en tidning de dagar jag inte kör. Jag har inte bett om de heller för jag tycker inte riktigt att de är min rättighet och dessutom läser jag den inte själv. Så jag gör en tjänst till dom men dom ger inget tillbaka. Inget tack, inget vad bra att du inte har så många missar trotts att det är svårt att hitta alla lådor för att du kör den så sällan. Inget positivt. Och jag är inte dålig på det jag gör. Jag är i tid, med få missar, slänger skräpet i bilen efter mig. Så de har inte mycket att klaga på, även om jag misstänker att de ibland letar efter något.

Dessutom avslutade han med att säga att jag sätter märkena på hel sida. Vet inte om han menar upp och ner för jag sätter de på ett annat sätt på min runda. Eller om jag sätter de på fel sida av lådan. Även de kan förklaras med att jag kommer vanligtvis från ett annat håll och har vanan att sätta märket på andra hållet. Knappast gör jag det för att jävlas. Förmodligen går de på vana och jag vet att jag verkligen försöker titta på de andra lådorna för att göra likadant som dom. Men förmodligen har jag missat de ibland. Inte hela världen tycker jag, men tydligen ett stort problem för honom.
Men de kändes som att han sa de bara för att ha något mer att klaga på. Lite barnsligt.

Så nu får jag se om någon har ett svar i natt till vad jag ska göra. Ska ringa min nattchef och fråga henne vad fan hon sa till honom och sen ska jag ringa Hässleholm och på måndag ska jag ringa min chef. Så jag får reda på vad som verkligen gäller och ser till att de andra vet de med. Så inga fler idiot tidningsbud ringer och stör mig för de är fan inte acceptabelt.
Fan vad bra att jag inte gav dom mitt nya nummer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0