this is the life

"And the boys chase the girls with the curls in their hair"



 

Jag har inte kunnat somna. Låg och tittade på brusig TV, tänkte lägga mig i min säng som förhoppningsvis skulle vara kall tänkte jag. Men nä. Nu har jag öppnat dörren till min franska balkong och hoppas på att vinden utanför kan komma in, till min säng, till mina sängkläder. Det ser faktiskt ut att bli en regnig och blåsig dag idag. Hoppas att det regnar jätte mycket och åskar. Det är så mysigt då. Mina smultron har börjat komma. Fortfarande väldigt gröna, men de är pågång. Vattning av resten an mina växter ska också göras idag. Alla bara dör. Förutom de där jävla kattgräset jag köpte för att ja tyckte att Pucko kunde börja tugga lite på det. Men nä, han fattar inte och det bara växer och växer. Ska man klippa sånt kanske? Dessutom har han såklart vält ner de på golvet redan en gång.
Humm...ska kanske koppla in dvds och sätta på en film. Hade något ryck för några timmar sen att jag skulle se mina båda vampyrfilmer och kanske få lite lust att läsa om alla Anne Rice böckerna men de sattes inte på någon vampyrfilm. Kanske dax nu? Kanske bäst att inte sova alls och vara uppe hela dagen och sen kanske kunna sova till ikväll? Neeeeej, det är onsdag, tvdag. Men jag kan inte se på min TV. Fan vad bull. När jag äntligen är ledig för att kunna se alla mina program som jag alltid missar så har sändningen på TV fuckat ur. Inte vet jag varför heller. Kan inte riktigt ringa och klaga till någon heller. Ska kanske fråga någon av mina grannar om de har bra TV. Det kanske bara är jag? Träffar de väldigt sällan men ibland springer man på någon i trappan.
Stinker gör jag säkert också. Borde gå och duscha.
Men inte nu, nu känner jag mig lite trött faktiskt. Kanske ska sätta på lite Amy Macdonald och somna till? Hoppas på ett sömntåg som jag kan hoppa på. Kanske drömma mig bort lite. Har inte kommit ihåg mina drömmar på länge. Jag som brukar vara så bra på de. Det är kanske bristen på Lestat som gör de. Ja, idag är det ett måste. Då spelar de ingen roll att min TV är brusig och myrornas krig. Jag har han ju på film och i böckerna.
Om jag skulle kunna få träffa vem som hälst. Levande eller död. Verklig eller overklig (inte för att Lestat inte finns på riktigt, för de gör han) Så skulle jag nog vilja träffa honom. Han är en av 5 som jag skulle ha på en lista iallafall. John travolta skulle också vara med där och lite andra personer som jag antingen saknar eller beundrar.

När ska Allsång på Skansen komma igång igentligen? Det är inte sommar på riktigt förrän det har startat. Eller har de redan gjort de? Kanske har jag bara missat de? Isåfall missade jag det igår kväll. Tisdagar.
Måste kolla upp det nu.
Sen försöka åka sömntåg.

Nattis

psst..Allsång på Skansen börjar den 24 juni, Missa inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0