Pucko på äventyr hos mamma

Nu är jag äntligen hemma. Har bott hos mamma i ca 1 vecka nu. Mycket har hänt och sen så var jag sjuk också. Är fortfarande. Om jag inte känner mig bättre på torsdag så ska jag till läkaren igen, men förmodligen är det bättre. 

Pucko var med hos mamma och i förrgår så försvann han. Vi trodde att han hade gått och gömt sig någonstans inne i huset och sprang omkring och leta efter honom överallt. Tillslut var vi ju tvungna att gå och lägga oss och när vi vaknade hade han fortfarande inte kommit fram. Mamma öppnade dörrarna, och då kom han. Han hade varit ute!!! När jag hade tagit med honom ut för ett tag sen så var han jätte rädd och rörde sig inte så vi trodde ju aldrig att han skulle våga gå ut själv. Men tydligen. Han hade varit ute hela natten. Men han kom in kaxig och glad. Fick lite skinka och var precis som vanligt.
Sen idag var jag och mamma uppe för att skriva ett brev på datan på övervåningen och när vi kom ner var han borta igen. Denna gången trodde vi att han skulle kunnat gå ut så vi va ute och ropa, inne och ropa. Ja, överallt, jätte länge. Jag skulle hem och ville gärna ha med mig lilla Pucko då förståss. Jag hade nästan gett upp och skulle bara gå ut en gång till i reklamen och ropa på honom när jag ser honom vid källaren. Jag gick sakta mot honom samtidigt som jag kallade på honom men han blev rädd och sprang in i hålet som fanns i dörren. Men jag gick efter och fick tillslut tag på honom. Men han var väldigt chockad och skärrad så jag satt och höll i honom en stund så han lugna ner sig lite. Sen kunde vi tillslut packa in mig och alla mina saker och Pucko såklart i bilen för att köra hem.
Pucko blev väldigt lycklig över att komma hem och ännu lyckligare av att få kladd mat. Som han är så bortskämd med.

Nu ska jag äta och se om ja kan få tillbaka mina kanaler på något sätt..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0