Beroende av teknikens under

Är hos mamma. Skönt att bli lite upp passad och inte behöva vara själv. Har egentligen inget problem med att vara ensam. Men ibland så vill man ha lite sällskap. Få tankarna på andra saker. Jag har så lätt att fastna och hänga upp mig på saker.

Mammas dvd har gått sönder. Båda två. Så vi håller på och letar efter en ny till henne. Hon vill ha en där de både är video och dvd. Gammaldags som hon är..=) Egentligen ganska smart. Jag har både och. Men tittar väldigt sällan på video. Men min TV scart kontakt håller på att gå sönder. Det är något glapp i kontakten som gör att ja måste gå framoch hålla på med den varje gång jag har rört sladden eller den har råkat komma i fel läge. Och värre och värre blir det. Tillslut kommer den att ge upp. Det är jag medveten om och då kommer jag vara tvungen att köpa en ny TV akut. Dessutom sist jag var hemma så hade alla mina kanaler försvunnit. Hoppas de kommer tillbaka.

Tycker inte om att man är så beroende av teknik idag. Jag känner ett stort behov av nästan alla tekniska saker jag har hemma. Trotts att jag faktiskt har klarat mig utan både en och två saker innan. Det tog faktiskt väldigt lång tid innan jag skaffade internet hemma. Och nu om de skulle vara nerlagt eller inte funka en kväll så får jag spel och blir jävligt irriterad över att deras jävla support inte har öppet när ja vill ringa.

Men när allt funkar så är de ju så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0