bara för att jag måste få det ur mig

Jag börjar längta mer och mer till sthlm. Det var så länge sen och det ska bli kul att bara jag och mamma åker upp. Jag och mamma är ganska bra kompisar då och då. Vi har inte alltid varit det och det kan vända snabbt. Men hon stöttar och hjälper mig med allt jag behöver och lite till som hon bara gör.  Ibland lite för mycket.
Men just nu ska det bli riktigt kul.
Det ska bli spännande att berätta för henne vad vi har gett henne. Vi har aldrig köpt eller gett henne något i den här stilen. Jag gillar överraskningar och presenter och lägger oftast ner väldigt mycket tanke bakom mina överraskningar. Men denna är mycket dyrare än någon annan. Men nu när jag och Leo är lite rikare så funkar det. Dessutom så hade jag planer på att åka till Sthlm ändå. och nu har jag fått leo att betala halva.. HAHA.. man får inte vara dum. Men nä, det är mammas present, men min semester. Dessutom är jag faktiskt lite spänd på att träffa peter igen. Det var länge sen. Men av någon konstig anledning så känner jag inte att jag måste förföra honom detta året. Jag har tröttnat lite på honom. Han är fortfarande en av mina bästa kompisar men jag känner inte pirret som jag brukar att ha när det närmar sig sthlm.
Förr så pratade vi väldigt mycket i telefon. Ofta varje dag och flera gånger om dagen. Om allt. Filmer, musik, familjen, sex. Ja, i perioder speciellt om sex. Men alltid när det började närma sig en tur till sthlm så slutade allt sex snack. Annars blir det lätt lite pinsamt och jobbigt att träffas.
Men denna gången har vi inte haft något sexsnack på ja... sen sist jag var i sthlm? så det har inte varit något som vi behövde sluta med. De gånger han försökt få in mig på ämnet så har jag bytt eller varit tvungen att lägga på. Jag hör det direkt på honom, jag känner honom FÖR bra.
Ja, det har nog inte varit på något sånt sett sen sist jag var i sthlm. Februari för ca 2.5 år sedan.
Det var en jobbig period för mig och mycket förändrades. Jag förändrades.
Jag höll fortfarande på med mitt ex då, lite ibland. När det passade mig. Men det var sen länge över, även om han inte riktigt fattade det. Och så dog min morfar och vi åkte upp på begravning. Jag bodde såklart hos peter så ofta jag kunde. Mycket för att min släkt är lite skum och det var väldigt tryckt stämning är vi skulle dela upp sakerna och arvet. Och han hade inte lite prylar eller lite pengar så alla blev som ha galna.
Men iallafall så sov jag mycket hos peter. Det var skönast så. Även om det innebar att jag var tvungen att pendla mellan Tumba och Solberga hela tiden. Men ofta så hämtade mamma mig eller så körde jag med bilen jag fick låna där uppe. Mamma behövde också komma bort från släkten ganska ofta och då var det inte så stor omväg för henne att hämta upp mig hos peter påväg inte till stan. Ibland ville hon hämta mig bara för att ha en anledning att komma därifrån.

Men nu har vi inte kontakt med dom mer. Bara med mormor så den här gången kommer det vara lugnt där uppe. Jag tänker att vi kan bo hos mormor. Har inte pratat med henne än, ifall mamma inte orkar så har jag inte bokat det. Förr bodde vi alltid hos peter och matte. Men jag kan nog tycka att den här gången så är det skönare att bo hos mormor. Peter bor ändå så nära och det kan bli för mycket ibland. Speciellt den här gången. För den här gången är inte som andra gånger. Kommer ju såklart ändå träffa honom, mycket. Och sova där ibland men att ha mormor som bas blir nog bäst. Dessutom har Peter inte erbjudit sig att vi kan bo där. Inte för att han är sån som erbjuder någon att bo hos honom och matte men en kommentar om det vore trevligt. Eller så räknar han med att vi ska bo hos honom. Skit samma. Mormor är ganska stabil och bra nu så det kan nog bli trevligt. Det är ju inte så många nätter, typ 4 eller 5.

Jag vet inte varför jag har skrivit ner allt detta. Det kommer inte vara så många som läser det, eller fattar, eller bryr sig. Men det gick snabbt och jag behövde väl få ur mig det. Jag har inte längre någon som förstår min och peters relation. Om det någonsin har funnits någon.
 Väldigt få har träffat honom. Några på en fest jag hade för många år sedan när han kom ner och Stella som kommer ifrån sthlm och som jag har träffat där uppe en del när vi varit där.
Peter läser inte min blogg.
Förmodligen inte.
Nu hoppas jag inte att han gör det.
Äh, han känner mig också för bra och han vet förmodligen vilken relation vi har börjat att få.
Han borde veta iallafall.
Men man vet aldrig. Han kanske tror att allt är som förut. Men nä.

Nu ska jag iväg. Jag har fortfarande inte ätit. Fastnade framför en ny spännande blogg.

Ooooooh.. jag kommer ju träffa H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0