Bensin: 13.09

Idag fick jag med mig Emilia till Malmö, trots den dryga hettan.
Jag köpte en takfläkt som jag hittade på annons på blocket. Svart och så, precis en sån jag letade efter. Sen lämnade jag in min mobil på lagning. Det skulle Emilia också göra men de hade ingen lånetelefon till henne för jag tog den sista så hon får vänta lite. Sen åkte vi till ÖB för jag ville köpa ett skoställ, men de hade inget. Jag hade för mig att de brukade ha det. Sen körde vi hem, i hettan som var ännu hetare i min bil.

Jag lämnade av henne hemma och åkte in till Höör för att köpa Arla mjölk på Lidl och tanka. Jag hade kört as långt utan att tanka. Långt för att vara mig, med min körning som består av gasa, stopp, gasa, stopp, gasa, stopp och sen gasen i botten på motorvägen. Men jag har ändrat min körning. Jag har börjat att hålla hastigheten och ibland kommer jag på mig att köra saktare än vad jag behövde. Min gasa, stopp körning på nätterna kan jag inte göra så mycket åt men att köra lagligt har gjort väldigt mycket på min bensinförbrukning. Så jag blev nästan glad när jag tankade. Trots att den kostar 13.09.

Egentligen borde jag ha städat idag men jag orkade inte. Nu ska jag käka lite och sen göra Grattis-mamma-du-får-en resa-till-Sthlm-och-konsert-med-NATIONALTEATERN!!!!
På tal om det så ringde mormor mig innan idag och ville att jag skulle fixa en fin bukett som jag kunde ge till mamma i morgon från henne. Och då kände jag att jag nästan var tvungen att berätta att vi ska åka upp. Trots att jag hade tänkt att vänta med det tills jag hade praqtat med mamma om det ifall hon inte ville bo hos mormor. Men mormor blev glad och erbjöd oss att bo där. Så det är fixad. Hoppas bara inte att mamma verkligen inte vill bo där. Jag berättade allt jag hade planerat. Och frågade ifall hon hade lust att följa med oss på Bio och se Mamma Mia. Alla på jobbet har sagt att det är en bra BIO film och att det är en typisk tjejfilm. Eller kvinnofilm.

Jag tror att det kommer bli en perfekt "semester". =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0