Hetsig början på dagen

Har inte startat datan på typ 2 dagar. Inte orkat. Har inte haft något intresse alls.

Dagen idag började igår. Jag städade hela lägenheten. Ganska ordentligt dessutom. Skura golv, badrum, kök... För idag (i morse) skulle det in folk i min lägenhet och högtrycks spruta avloppet. På lappen vi fick i brevlådan kommer de mellan 8.30-16.00. Perfekt. Då vet jag!
Så först städade jag massa. Speciellt då inne i badrummet och i köket under diskbänken. Dryg som jag är så höll jag på hela dagen igår och dessutom på morgonen efter tidningarna. Men det blev jävligt bra. Har nu bara massa tvätt som ska vikas och läggas in och lite sånt. Finns såklart mycket mer. Ska organisera lite, det måste bli lättare att städa. Opererade min damsugare dessutom, så nu suger den igen.
De kom vid 11 och lämnade en odör av avlopps lukt efter sig. Vet inte varför, men det luktar fortfarande lite tycker jag. Snabbt gick det iallafall. Sen lyckades jag faktiskt somna om..=)
Vaknade vid 14.00.
Gick upp 14.30.
Nä, nu ljög jag. förmodligen vid 14.45. Stress.
Upptäcker att jag inte har någon ström i lägenheten. Inga lampor funkar men kylen funkar. orkar inte bry mig, rusar runt och klär på mig. hör någon i trappan. Det är min granne. Frågar henne om hon har ström. Ja, det har hon. Det är bara jag som inte har ström. Ringer fastighetsskötaren påvägen ut. Han säger att jag borde kolla propparna, då var jag redan i bilen.
köpte iallafall proppar påvägen hem från jobbet. Visste inte vilja jag skulle ha så jag köpte några av varje. Kom hem, fortfarande mörkt. Började tillslut felsöka bland propparna, inte det lättade för en kortis som jag. Nådde knappt. Ringde min lillebror som var påväg hit. Men han var så långsam så tillslut gick jag ut igen och försökte. Då hittade jag vilken det var som var sönder. Underbart med ström.
Så nu har jag startat datan, kollat runder lite och snart ska jag försöka käka lite. Är inte hungrig men annars blir ja det väl på rundan. Ska ju vara vaken i typ 6 timmar till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0