"Kanske är det något i din kaffemugg. Eller nåt i blicken under din teaterlugg."

Sista dagen på Lund jobbet i söndags. Jag har nog inte riktigt förstått att jag har slutat än. Precis som att jag inte kan ta in att jag inte ska dit något mer. Men jag tror att det kommer om några dagar när jag märker att jag är ledig och inte alls snart ska in och jobba igen. Fick många kramar och fina ord. Tulpaner av en också. Känns väldigt bra att man var omtyckt och uppskattad.
Men det känns helt ok. Ganska bra faktiskt och fast jag har använt nästan hela måndagen till att sova ikapp så känner jag mig lite friare än vanligt. I morgon (eller idag som de är för er vanliga personer) så ska jag städa. Har så mycket att göra innan jag kan sätta igång med det jag vill göra.

Annars har jag även spenderat lite av min dag på att lyssna på musik som jag lyssnade på för länge länge sen. Fortfarande väldigt bra såklart och jag kan fortfarande alla texterna. Martin Svensson med albumet pojkdrömmar är faktiskt en liten favorit. Trots hans meshet. Men några rader här och där av hans texter har blivit oförglömliga genom åren. Jag samlar på mig sånt. Rader jag gillar ut musiktexter.  Och det är väldigt spännande att nu många år senare lyssna på samma låt och ha en helt annan bild av vad den handlar om. Förstå den mycket bättre. Lyssna mellan raderna. Jag älskar det.

Har inte riktigt bestämt mig för var jag ska ha hennes  tavla än. Vill glasa in den också. Sen fick jag lite andra saker i julas till lägenheten som jag vill få upp också. Men nu är det ingen stress. Jag har faktiskt tid nu. Jag kommer ha tid för allt jag vill göra. Åhh..det är så skönt när jag tänker efter.
2009 kommer bli ett underbart år. Det är jag helt säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0