Tidspress

Bakningen är prioriterad ikväll/natt.
Nu är det cupcakes som görs. Vanilj cupcakes (äkta vaniljstång) med en choklad överraskning i mitten och sen någon sorts chokladfrosting och sen måste jag testa att leka lite med sockerpastan som jag köpte. Det är bara ett måste Ska se om jag kan göra små tomteluvor eller lite hjärtan iallafall. Verkar vara snabbt och enkelt.
För jag får planera tiden noga. Har inte slagit in någon julklapp än heller. Ska göra de senare. En del saker ska får jag slå in i morgon hos mamma. För jag har en akut sak jag ska hämta i morgon till mamma.
Sen får vi se hur de blir med städningen. Jag måste sova också. Planerar att vara hos mamma vid 1 i morgon. Senast 2. Och det är ganska tidigt för mig..=/

Annars var det en riktigt kaotisk dag på jobbet i lund. Allt hände och vi stressade runt som fan.
Men en av mina favorit tanter sa till mig:
- "Första gången jag träffade dig så var det något bekant om dig. Jag kunde inte komma på vad men sen kom jag på det. Det var dina ögon. Min favorit docka när jag var liten hade ögon som påminner om dina. Och det var en sån docka dom blundade. Så du påminner om min lilla docka." sa hon och log med hela ansiktet. Det lät mycket bättre när hon sa det.
Väldigt gulligt tycker jag. För jag tog de som en komplimang Men i eftertanke. En docka?? Jag har dessutom lite fobi för stirrande dockor sen jag såg onda dockan i alldeles för ung ålder. Om det är någon film som gjort att jag fått mardrömmar är det den och jurtjyrkogården.  När de onda/döda barnet ligger under sängen och skär fotsenan av pappan. Den scenen är riktigt hemsk och än idag kan jag nojja mig för det. Men trots det har jag sett den filmen många många ggr. (som kanske märks)

Nä, nu ska jag fortsätta och se om det kanske går något juligt på TV som kan stå på i bakgrunden. Annars blir det julradio..=)

Kommentarer
Postat av: matilda

du skriver bra:)

kram

2008-12-26 @ 01:24:00
URL: http://stavenborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0