Mer skräckfilmer åt folket

Det blev en lugn dag igår (fredag). Egentligen skulle jag bytt däck men de stängde ännu tidigare på fredagar så de blir inte förrän på måndag. Skönt för då fick jag sova hela dagen idag. Så i morgon blir det städning och möjligtvis så ska jag träffa Johan. Om han inte har något bättre för sig då (!)
Annars så ska jag bara ha ännu en lugn dag. Har suttit vid datan några timmar nu, hållt på med digital scrapbooking. Det är faktiskt skit kul och jag kommer på fler och fler saker som man kan göra. Det känns som om jag kommer att spendera många timmar framför datan nu på min semester med det. Så skönt att jag kan göra vad jag vill, när jag vill.

Nu är klockan lite över 6 och jag tänkte sätta på en av de där filmerna som jag hyrde i torsdags. En skräckis. =)

Jo, jag gick ju med i Lovefilms och jag fick filmerna hemskickade. Ska skicka tillbaka de och då kommer 2 nya. Jätte simpelt och väldigt bekvämt. Men jag vet inte om jag ska fortsätta med det sen efter min gratis månad. Kanske. Jag gillar ju att ha massa filmer att titta på. Det har blivit min nya hobby.
När jag går och hyr filmer så blir jag altid överraskad över hur jävla mycket film som jag har sett. Och det är sällan man hittar något riktigt bra. Marie Antoinette är den senaste filmen som jag har sett som varit riktigt riktigt bra. Miljön, Kirsten Dunst, musiken.. Den är skit bra. Jag kan inte ens minnas den bästa skräckisen senaste tiden. Det verkar inte som om någonting kan slå Rosered och The Shining. Jag vill ju bli riktigt skrämd. Så skräm att jag sitter med kudden i soffan och hoppar till. Så skrämd att jag rigner och sjukanmäler mig från tidningarna bara för att jag inte vågar gå ut i natten ensam.

Så jag efterlyser bra skräckfilmer.
Gärna med lite modern  tolkning.


Har sett en del japanska filmer den senaste tiden som handlar om förbannelser genom mobilen och internet. Sånt fanns ju inte riktigt på The Shings tid. Och jag tycker att det är ganska häftigt. Får en att tänka till när mobilen piper.
Kan det vara jag själv som spelat in min sista minut i livet i framtiden?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: Oh! tack så mycket för din fina kommentar :) Näe brukar inte heller gilla när folk har musik på sina bloggar så var lite osäker först ;p Låten heter iaf Summercat och är med Billie the vision & The dancers :) Kolla in deras låtar! Dom är grymma och gör sån musik man verkligen blir glad av :D



Angående skräckfilmer här ovan, jag älskar skräckfilmer jag med men lyckas aldrig riktigt hitta någon jag verkligen blir rädd av! Några jag tycker är ganska bra är iaf Jeepers creepers 2, Stay alive (den är dock mer spännande än läskig tycker iaf jag), The eye (den asiatiska versionen iallafall, inte sett den amerikanska än), The ring, Saw filmerna (dock inte tvåan!)



Hoppas det kan vara till någon hjälp :)

2008-08-02 @ 14:16:20
URL: http://rebeccajanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0