Min valborgs kväll

Mina inlägg syns inte. Men jag skriver ändå.
Valborg idag, och såklart jobbade jag.
Men min plan var att hyra lite skräckisar efter jobbet så jag kunde ligga och glo på film. Är faktistk ledig i natt och i morgon så slapp på hög nivå. De har laggt ner filmuthyrningen här i byn men jag tänkte att de har filmer på preem som man kan hyra. Dyrt men vad har jag för val?
Slutar jobbet vi 21. Var väldigt tidig idag. Kör snabbt, misstänker att preem stänger 22. Kommer inrullande i byn. Preem är redan stängt, stängde kl 18. Vad ska jag göra? tänker snabbt och gasar sen iväg. Kör till grannbyn. Kanske har någon av deras mackar öppet eller så har kanske inte deras videouthyrning slagit igen. Jag chansar.

Kommer in i grannbyn. Videouthyrningen har öppet i kanske 10 min till. jag går in, hittar 2 filmer och när jag ska betala så tar de inte kort. Får köra och hämta ut pengar. Tillslut så har jag mina skräckisar och jag kör en liten runda i byn med hög musik. En nostalgi runda. För jag minns en valborg för många många år sedan. 6 år sedan. Vi var alla tillsammans, ja han med. Jag körde ner om skolorna och dammen där. Där va de lite eld kvar. För 6 år sedan hade vi varit där och tittat på elden. Sen hade vi gått till statoil macken och "hängt". Då hade han kysst mig och sen lämnat mig där för att åka iväg på fest på sin fula jävla moppe.
Dagen efter hade han gjort slut. P.g.a mina kompisar sa han. Han kan dra åt helvete!!!

Nu så många år efteråt kan jag minnas tillbaka på den kvällen, ångrar många av mina handlingar men ändå välja att se de positiva, se de roliga och minnas känslan av att bara vara. Jag hatade mycket av det då men den tiden var den bästa i mitt liv. Den sommaren, de vännerna, den tiden.
Men förhoppningsvis kommer jag vara med om bättre somrar, bättre vänner och bättre tider. Jag undrar bara när..?


Men nu är nu och nu har jag 2 skräckisar som väntar på mig. Hoppas de är bra. Jag är så totalt dålig på att hitta bra filmer. dessutom görs de så otroligt dåliga filmer nu för tiden. Det är få filmer som skrämmer mig på riktigt.
Jag lyssnar ju på en ljudbok på nätterna i bilen. Den blev väldigt läskig i natt. Böcker är bättre på det sättet. Jag får själv fantisera ihop vad som händer utifrån orden. Och jag har en jävla bra fantasi så jag skrämmer nästan slag på mig själv ibland. Men det är en härlig känsla, att vara rädd. Inte alltid såklart men sådär ibland.

Kom på att jag kommer aldrig kunna säga till mina framtida barn att "spöken" inte finns utan att ljuga. När jag är övertygad om att de verkligen finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0