Vill bara bli älskad


Nattfunderingar


Vem försöker jag egentligen lura?
Jag inte bara vill ha, jag behöver någon.
Någon att vara kär i, någon som tycker om mig, som kan hålla om mig på nätterna och någon som jag kan diskutera mig dag med.
Självständig i all ära, men ibland så vill man inte vara ensam längre.

Jag har alltid trott att om jag fick chansen så skulle jag få vilket förhållande som helst att fungera. Att det var lätt att leva med mig. Men jag känner mig bättre nu och jag vet vad jag vill ha.
Jag är förmodligen inte lätt att leva med, eller lätt att tycka om.
Men jag har så mycket att ge. Så mycket som ja vill uppleva.

När jag var mindre minns jag att jag och en dåvarande kompis diskuterade framtida planer. För mig var det en självklart att man skulle hitta någon, få barn, bli kär och så vidare. Men för henne var de inte alls så självklart. Hon oroade sig redan då och detta var i 6an att hon inte skulle hitta någon att bilda familj med. Jag förstod aldrig hennes oro, förrän nu.
Tänk om jag inte hittar någon. Tänk om ja aldrig får uppleva de där folk kallar oövervinnerlig kärlek.
Att få vara nykär och sen se det övergå till en djupare kärlek som övervinner allt. Som alltid finns där och alltid försvaras.

Att le av berusning när man får sms istället för att ha ångest för vem som nu vill bråka med en.
Att gå och vänta på ett samtal i dagar, att gråta över att han inte ringer för att sen bli så överrumplande glad över att han helt plötsligt knackar på dörren.
Att våga öppna sig själv och hela sin värld för någon och se denna göra detsamma för mig.
Att ha långa diskutioner om musik och politik.
 Att bråka om småsaker och sen bli vänner igen.

Jag vill ha det. Jag vill verkligen. Just nu kan ja säga sanningen även om ja i morgon när det är dag och jag inte är lika trött kommer läsa detta och förneka det. För det är på kvällarna man vet vad man egentligen vill ha. Det är då man är så svag att man låter det man döljer om dagen komma fram.


Jag vill bara bli uppskattad och älskad för den jag är och den jag kommer att vara i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0